Reducció de marges, control de costos, assortiment eficaç i productivitat, claus per no traslladar l'impacte complet dels preus de cost al preu de venda dels productes.
- L'impacte de l'increment dels preus de cost redueix el marge de la companyia en 0,6 punts i situa la rendibilitat en una de les més baixes de la seva sèrie històrica: 0,025 € de benefici per euro venut, enfront dels 0,027 € de l’any 2021.
- Aquest esforç per reduir el marge i la rendibilitat ha suposat un estalvi per als més de 5,7 milions de llars que compren a Mercadona de 375 milions d'euros, que la companyia no ha traslladat al cistell de la compra.
- Ha assolit un benefici net de 718 milions d'euros, un 5 % més que el 2021, i ha mantingut la seva política de compartir els beneficis amb la plantilla, amb un increment d’un 8 % de la quantitat repartida, que s'ha elevat a 405 milions d'euros.
- La contribució tributària de Mercadona a les arques públiques l’any 2022 ha estat històrica: més de 2.263 milions d'euros, un 12 % més que el 2021.
- En la seva contribució a la creació d'ocupació estable i de qualitat, ha creat 3.000 nous llocs de treball amb contracte fix, 1.000 d'ells a Portugal, i ha garantit el poder adquisitiu de les 99.000 persones que componen la seva plantilla, amb una pujada salarial d'acord amb l'IPC d'Espanya i de Portugal.
- L’any 2022, Juan Roig i Hortensia Herrero han destinat més de 80 milions d'euros dels seus dividends a reactivar l'economia, xifra que incrementaran el 2023 "perquè el coneixement i els diners donen la felicitat… si els comparteixes".