Reducció de marges, control de costos, assortiment eficaç i productivitat, claus per a no traslladar al preu de venda dels productes l'impacte complet dels preus de cost.
- L'impacte de l'increment dels preus de cost reduïx el marge de la companyia en 0,6 punts i situa la rendibilitat en una de les més baixes de la seua sèrie històrica: 0,025 € de benefici per euro venut, enfront dels 0,027 € de 2021.
- Este esforç per a reduir el marge i la rendibilitat de la companyia ha suposat un estalvi per als més de 5,7 milions de llars que compren en Mercadona de 375 milions d'euros, que la companyia no ha traslladat a la cistella de la compra.
- Mercadona ha aconseguit un benefici net de 718 milions d'euros, un 5 % més que en 2021, i ha mantingut la seua política de compartir els beneficis amb les treballadores i els treballadors, de manera que ha incrementat un 8 % la quantitat repartida, fins als 405 milions d'euros.
- La contribució tributària de Mercadona a les arques públiques ha sigut històrica en 2022: més de 2.263 milions d'euros, un 12 % més que en 2021.
- En la seua contribució a la creació de treball estable i de qualitat, ha creat 3.000 nous llocs de treball amb contracte fix, dels quals 1.000 han sigut a Portugal, i ha garantit el poder adquisitiu de les 99.000 persones que componen la seua plantilla amb una pujada salarial d'acord amb l'IPC d'Espanya i de Portugal.
- En 2022, Juan Roig i Hortensia Herrero han destinat més de 80 milions d'euros dels seus dividends a reactivar l'economia de la Comunitat Valenciana i d'Espanya, xifra que incrementaran en 2023 "perquè el coneixement i els diners donen la felicitat… si els compartixes".