Ús de cookies

Utilitzem "cookies" pròpies i de tercers per elaborar la pàgina web. Si continua navegant accepta el seu ús.

Més informació i política de cookies.

Imagen antigua en blanco y negro, de la sección de fruta y verdura de Mercadona.

Història

1977

El matrimoni format per D. Francisco Roig Ballester (1912-2003) i Donya Trinidad Alfonso Mocholi (1911- 2006) inicia l'activitat de Mercadona dins del Grup Carnicas Roig. Les carnisseries del negoci familiar es transformen en ultramarins.

1981

Juan Roig i la seua esposa, al costat dels seus germans Fernando, Trinidad i Amparo, compren Mercadona al seu pare. L'empresa compta amb 8 tendes d'aproximadament 300 m2 de sala de vendes. Juan Roig assumeix la direcció de la companyia, que inicia la seua activitat com a empresa independent.

1982

Primera empresa a Espanya a utilitzar l'escàner per a la lectura del codi de barres en els punts de venda.

1986

Implantació de la targeta de compra, d'ús gratuït per a "El Cap".

1988

Inauguració del bloc logístic de Riba-roja de Túria (València), pioner a Espanya per estar totalment automatitzat. Adquisició de Supermercats Superette, que comptava amb 22 tendes a València.

1989

Adquisició de Cistella de Distribució i Desenvolupament de Centres Comercials, que permet a la companyia tenir presència a Madrid.

1990

Juan Roig i Hortensia Mª Ferrer passen a ostentar la majoria del capital de la companyia.

1991

Adquisició de Dinos i Super Aguilar. S'inicia l'Intercanvi Electrònic de Dades (EDI) amb proveïdors.

1992

S'aconsegueixen les xifres de 10.000 treballadors i 150 tendes.

1993

Implantació de l'estratègia comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que més endavant derivarà en el Model de Qualitat Total.

1996

Naixement de les marques Hacendado, Bosque Verde, Deliplus i Compy. Obertura del supermercat número 200, a Sogorb (Castelló). Se signa el primer conveni d'empresa per a tots els treballadors.

1997

Acord d'unió amb Magatzems Gómez Serrano, Antequera (Màlaga).

1998

Adquisició de Magatzems Paquer i de Supermercats Vilaró, tots dos a Catalunya.

1999

Finalitza el procés, iniciat en 1995, de convertir en fixos a tots els membres de la plantilla, que en aqueixos moments era de 16.825 treballadors. Inauguració del bloc logístic de Antequera (Màlaga). S'inicia el projecte de nou disseny i model de perfumeries.

2000

Construcció del bloc logístic de Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona). Inauguració, a Massanassa (València), de la primera Tenda per Ambients. Celebració de la primera reunió de Interproveedores. Signatura del Conveni Col·lectiu d'empresa (2001-2005).

2001

Inauguració del primer centre educatiu infantil gratuït per als fills dels treballadors, en el bloc logístic de Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona). Mercadona aconsegueix les 500 tendes en l'obertura del seu primer supermercat a Linares (Jaén).

2003

Primera empresa a realitzar un Auditoria Ètica. Inauguració del bloc logístic de San Isidro (Alacant) i del segon centre educatiu infantil de l'empresa. Llançament de la nova línia de perfum Hortensia H. Inauguració d'un supermercat en les instal·lacions del Mercat de l'Olivar, a Palma de Mallorca.

2004

Primera empresa a realitzar un Auditoria Ètica. Inauguració del bloc logístic de San Isidro (Alacant) i del segon centre educatiu infantil de l'empresa. Llançament de la nova línia de perfum Hortensia H. Inauguració d'un supermercat en les instal·lacions del Mercat de l'Olivar, a Palma de Mallorca.

2005

Implantació del nou uniforme de Mercadona. Inauguració del bloc logístic de Granadilla d'Abona (Tenerife). Signatura del nou Conveni Col·lectiu d'empresa per als pròxims quatre anys (2006-2009).

2006

Vintè cinquè aniversari de la companyia. Inauguració de la tendisca número 1.000 de la companyia, a Calp (Alacant). Rellançament de la nova imatge de la Targeta Mercadona.

2007

Engegada de la primera fase del bloc logístic Magatzem Segle XXI de Ciempozuelos (Madrid). Quarta empresa del món millor valorada en reputació corporativa, d'acord amb l'estudi del Reputation Institute de Nova York.

2008

Realineación de Mercadona amb el Model de Qualitat Total, quinze anys després de la seua implantació. Carro Menú per a oferir a "El Cap" el carro de la Compra Total de major qualitat i més barat del mercat. Inauguració del bloc logístic d'Enginy (Gran Canària).

2009

Tornar a la senzillesa per a tenir un assortiment eficaç fent el que afig valor a "El Cap". Signatura del nou Conveni Col·lectiu d'empresa i Pla d'Igualtat (2010-2013).

2010

Model de gestió de Recursos Humans basat en el Lideratge i la Cultura de l'Esforç: claus per a ser una empresa d'alt rendiment i productivitat.

2011

Mercadona compleix trenta anys d'un model sostenible que passa per fer créixer als cinc components de la companyia. S'inicia el cobrament de borses per a adaptar-se al Pla Nacional Integrat de Residus.

2013

Signatura del Conveni Col·lectiu i Pla d'Igualtat 2014-2018. Reinventar-nos per a ser més tendir-vos. Implantació noves seccions de frescs. Iniciar el desenvolupament de la Cadena Agroalimentària Sostenible de Mercadona. Inauguració del bloc logístic de Guadix (Granada).

2014

Obertura del supermercat 1.500, situat en la ciutat de Santander, en el barri de Cazoña. Engegada del nou Centre de Procesament de dades situat a Albalat dels Sorells (València).

2015

Nou Centre de Formació i Serveis a Albalat dels Sorells (València). El model d'innovació radical de Mercadona és reconegut internacionalment.

2016

Aprova iniciar el seu projecte d'internacionalització amb l'entrada a Portugal. Inaugura els dos primers supermercats amb el Nou Model de Botiga Eficient, situats al Port de Sagunt (València) i a la localitat de Peligros (Granada).

2017

Desenvolupament de l'estratègia Frescos Global per a impulsar i modernitzar les noves seccions de frescos. Adquisició de parcel·les per al nou bloc logístic de Parc Sagunt a Sagunt (València). Inici del projecte de transformació digital de la mà de la companyia tecnològica SAP.

2018

Llançament a València del nou servici de venda online. Implantació de la nova secció de "A Punt per a Menjar”. Evolució del Model Proveïdor cap al Proveïdor Totaler amb l'objectiu de continuar sent la millor opció per a "El Cap". Firma del Conveni Col·lectiu d'Empresa i Pla d'Igualtat 2019-2023.

El Projecte Mercadona segueix avançant…