"El Cap"
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estiga sempre satisfet. Per a açò “El Cap” està en el centre de totes les decisions de l'empresa.

Des de 1993 Mercadona basa totes les seues decisions en el seu Model de Qualitat Total, que busca satisfer de la mateixa manera i amb la mateixa intensitat els cinc components de l'empresa: "El Cap", com internament denomina el client, El Treballador, El Proveïdor, La Societat i El Capital.
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estiga sempre satisfet. Per a açò “El Cap” està en el centre de totes les decisions de l'empresa.
Per a poder satisfer als seus clients, Mercadona també busca satisfer al Treballador. Per a açò aplica un model de Recursos Humans basat en l'estabilitat, la formació, la promoció interna, entre altres valors.
Mercadona treballa conjuntament amb els seus proveïdors especialistes per a oferir un Assortiment Eficaç desenvolupat per a i juntament amb "El Cap" (client).
Per a complir amb la missió de l'empresa és necessari satisfer la Societat contribuint al seu desenvolupament i progrés de manera eficient, responsable i sostenible.
El benefici sempre arriba després de satisfer la resta de components de l'empresa. Un projecte d'empresa sostenible que genere prosperitat compartida amb els cinc components.