"El Cap"
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estiga sempre satisfet. Per a açò “El Cap” està en el centre de totes les decisions de l'empresa.

El talent de 99.000 persones compromeses amb l’excel·lència
Mercadona compta amb una plantilla de 99.000 persones, 3.500 de les quals són a Portugal, altament compromeses i que comparteixen la passió per l'excel·lència en el servei. Per a aconseguir aquesta motivació i rendiment, la companyia basa la seua política de Recursos Humans en la veritat universal que “per a poder rebre, primer cal donar”. Per a aconseguir-ho, la companyia manté una política de Recursos Humans que fomenta valors irrenunciables i essencials per a les persones:
El Treballador, que és qui ha de satisfer a “El Cap”, ha d'estar al seu torn satisfet perquè l'única cosa que és difícil d'imitar és l'excel·lència en el servei.
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estiga sempre satisfet. Per a açò “El Cap” està en el centre de totes les decisions de l'empresa.
Per a poder satisfer als seus clients, Mercadona també busca satisfer al Treballador. Per a açò aplica un model de Recursos Humans basat en l'estabilitat, la formació, la promoció interna, entre altres valors.
Mercadona treballa conjuntament amb els seus proveïdors especialistes per a oferir un Assortiment Eficaç desenvolupat per a i juntament amb "El Cap" (client).
Per a complir amb la missió de l'empresa és necessari satisfer la Societat contribuint al seu desenvolupament i progrés de manera eficient, responsable i sostenible.
El benefici sempre arriba després de satisfer la resta de components de l'empresa. Un projecte d'empresa sostenible que genere prosperitat compartida amb els cinc components.