Mercadona l'empresa més responsable del sector en 2022

Mercadona repetix com l'empresa més responsable del sector segons el rànquing Merco Responsabilitat ESG

15 de febrer de 2023
  • La companyia ocupa la segona posició del rànquing general 2022.
  • El monitor té en compte l'opinió de més de 49.000 persones, les quals han valorat les 100 empreses que componen la llista.

Mercadona torna a ser considerada l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona en la llista general del rànquing Merco Responsabilitat ESG 2022, elaborat pel Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO).

Per a la 12a edició, MERCO ha comptat amb la participació de més de 49.000 persones provinents de diferents àmbits, com les associacions de consumidors, ONG, sindicats, directius d'empresa o experts en responsabilitat social, entre altres. Igual que en la passada edició, els enquestats han valorat les diferents empreses segons criteris ESG, en anglés, ambientals, socials i de governança. Així, el rànquing els ha preguntat pel compromís mediambiental, l'aposta pel talent, la contribució a la comunitat, el respecte al consumidor, la responsabilitat fiscal i la gestió del govern corporatiu.

Mercadona agraïx esta valoració i se sent molt orgullosa dels resultats, perquè reconeixen l'esforç fet per la companyia i per l'equip humà que ha treballat durant tot 2022, un any amb un context global canviant i complex; també animen a continuar millorant per a ser una empresa més responsable amb el medi ambient i la societat.

Per això, Mercadona continua impulsant accions concretes, com les donacions d'aliments a entitats socials, que en 2022 van arribar a les 25.100 tones, un 21 % més respecte a l'any anterior; l'escolta i el diàleg amb les diferents entitats amb les quals col·labora, la reducció de la petjada de carboni, la gestió de residus o la utilització d'energies més responsables amb l'entorn.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de Reputació Corporativa, actiu des de l'any 1999 i actualment amb presència en més de 15 països. Este monitor s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses i no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat;  l'única font de finançament que té és la comercialització d'informes.