“El Cap”
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.

El talent de 99.000 persones compromeses amb l’excel·lència
Mercadona compta amb una plantilla de 99.000 persones, 3.500 d'elles a Portugal, altament compromeses i que comparteixen la passió per l'excel.lència en el servei. Per aconseguir aquesta motivació i rendiment, la companyia basa la seva política de Recursos Humans en la veritat universal que “per poder rebre, primer cal donar”. Per aconseguir-ho, la companyia manté una Política de Recursos Humans que fomenta valors irrenunciables i essencials per a les persones:
El Treballador, que és qui ha de satisfer a “El Cap”, ha d'estar al seu torn satisfet perquè l'única cosa que és difícil d'imitar és l'excel.lència en el servei.
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.
Per poder satisfer als seus clients, Mercadona també busca satisfer al Treballador. Per a això aplica un model de Recursos Humans basat en l'estabilitat, la formació, la promoció interna, entre altres valors.
Mercadona treballa conjuntament amb els seus proveïdors especialistes per oferir un Assortiment Eficaç desenvolupat per a "El Cap" (client) i juntament amb ell.
Per complir amb la missió de l'empresa és necessari satisfer la Societat contribuint-ne al desenvolupament i el progrés de manera eficient, responsable i sostenible.
El benefici sempre arriba després de satisfer la resta de components de l'empresa. Un projecte d'empresa sostenible que generi prosperitat compartida amb els cinc components.