“El Cap”
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.

Mercadona està immersa en una guerra per la qualitat per oferir el millor assortiment i servei a “El Cap”
"El Cap" se situa al centre de totes les decisions de l'empresa. Per a Mercadona, innovar és estar pensant constantment a oferir-li solucions eficients i de qualitat.
En aquesta aposta per la innovació constant i la millora contínua, la companyia disposa d'un model propi, transversal i col·laboratiu, en què participen "El Cap", els treballadors i els proveïdors especialistes, per adaptar-se a les noves necessitats.
Per poder desenvolupar tot aquest procés, al llarg del 2022 Mercadona ha mantingut prop de 12.500 sessions amb els "Caps" als seus diferents centres de coinnovació. Gràcies a aquestes sessions, l'assortiment ha evolucionat amb 217 novetats, 370 millores i 25 innovacions de producte.
Mercadona ha continuat desenvolupant la seva estratègia d'Assortiment Eficaç conjuntament amb els Proveïdors Totaler. Per a això, compta amb el seu Model de Coinnovació, un projecte pioner que va engegar l’any 2011 mitjançant l'Estratègia Davantal, basada a compartir amb els clients experiències i costums d'alimentació, beguda, cura personal, cura de la llar i cura d’animals de companyia, que li permet copsar les necessitats per oferir solucions encertades.
Les marques pròpies de Mercadona desenvolupades des de 1996 per fabricants interproveïdors clarament identificats en les etiquetes són: Hacendado (alimentació), Bosque Verde (neteja de la llar), Deliplus (higiene personal) i Compy (cura de mascotes).
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.
Per poder satisfer als seus clients, Mercadona també busca satisfer al Treballador. Per a això aplica un model de Recursos Humans basat en l'estabilitat, la formació, la promoció interna, entre altres valors.
Mercadona treballa conjuntament amb els seus proveïdors especialistes per oferir un Assortiment Eficaç desenvolupat per a "El Cap" (client) i juntament amb ell.
Per complir amb la missió de l'empresa és necessari satisfer la Societat contribuint-ne al desenvolupament i el progrés de manera eficient, responsable i sostenible.
El benefici sempre arriba després de satisfer la resta de components de l'empresa. Un projecte d'empresa sostenible que generi prosperitat compartida amb els cinc components.