“El Cap”
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.

Mercadona està immersa en una guerra per la qualitat per oferir el millor assortiment i servei a “El Cap”
“El Cap” se situa al centre de totes les decisions de l'empresa. Per Mercadona, innovar és estar pensant constantment en “El Cap” per oferir-li solucions a les seves necessitats que els afegeixin valor.
En aquesta aposta constant per la innovació, disposa d'un model d'innovació propi, transversal i col·laboratiu. Un model que innova des de les necessitats del client. Aprofitar durant el procés creatiu el coneixement de “El Cap”, els treballadors i els proveïdors permet a Mercadona oferir una experiència de compra total.
Per poder desenvolupar tot aquest treball de coinnovació, Mercadona ha mantingut al llarg de 2021 prop de 14.000 sessions amb els “Caps” als seus diferents centres de coinnovació. Gràcies a aquestes sessions, s'han llançat 550 novetats i 520 millores.
Mercadona ha seguit desenvolupant la seva estratègia d'Assortiment Eficaç conjuntament amb els Proveïdors Totaler. Per a això, disposa d’un Model de Coinnovació, un projecte pioner que va engegar el 2011 mitjançant l'Estratègia Davantal, basada a compartir amb els clients experiències i costums d'alimentació, neteja de roba i de la llar, higiene personal i alimentació i cura de mascotes, que els permet captar les necessitats per oferir solucions encertades.
Les marques pròpies de Mercadona desenvolupades des de 1996 per fabricants interproveïdors clarament identificats en les etiquetes són: Hacendado (alimentació), Bosque Verde (neteja de la llar), Deliplus (higiene personal) i Compy (cura de mascotes).
El principal objectiu de Mercadona és que "El Cap" (client) estigui sempre satisfet. Per a això “El Cap” està al centre de totes les decisions de l'empresa.
Per poder satisfer als seus clients, Mercadona també busca satisfer al Treballador. Per a això aplica un model de Recursos Humans basat en l'estabilitat, la formació, la promoció interna, entre altres valors.
Mercadona treballa conjuntament amb els seus Proveïdors Totaler per oferir un Assortiment Eficaç desenvolupat per a "El Cap" (client) i juntament amb ell.
Per complir amb la missió de l'empresa és necessari satisfer la Societat contribuint-ne al desenvolupament i el progrés de manera eficient, responsable i sostenible.
El benefici sempre arriba després de satisfer la resta de components de l'empresa. Un projecte d'empresa sostenible que generi prosperitat compartida amb els cinc components.