Amb esta mesura, que afecta totsels pots de xiclets, Mercadona reduïx el plàstic total de cada envàs un 15 %, la qual cosa es traduïx en 30 tones menys de plàstic a l'any.
Un nou moviment dins de l'Estratègia 6.25 de Mercadona, els objectius de la qual per a l'any 2025 són: reduir el plàstic dels envasos un 25 %, que tots els envasos de plàstic siguen reciclables i reciclar tot el residu generat a les seues instal·lacions.
Amb una inversió de 140 milions d'euros, Mercadona es va proposar fa dos anys un pla ambiciós per a reduir el plàstic i millorar la gestió dels residus d'este material a les seues botigues; que també han sigut transformades en l'últim any a un model més sostenible
L'Estratègia 6.25 consta de sis accions concretes per a aconseguir, fins a 2025, un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic en els envasos, que tots els envasos de plàstic siguen reciclables i reciclar tot el seu residu plàstic
La companyia ja ha eliminat el parament i les bosses de plàstic d'un sol ús i continua reduint plàstic en els envasos, fomentant la reciclabilitat i aportant informació als "Caps" (clients) per a ajudar-los a reciclar
La cadena du a terme la seua Estratègia 6.25 per a la reducció de plàstic i la gestió del seu residu i en menys d'un any ha transformat tots els seus centres al model Botiga 6.25.
El material reciclat amb el qual es fan les bosses de Mercadona prové de les botigues i els magatzems de l'empresa.
En 2021 la plantilla de la companyia, que fa la separació del film de plàstic, va recuperar 15.170 tones d'este material, de les quals 8.500 tones es van reutilitzar per a la fabricació de les bosses reciclades de caixa, servici a domicili i Mercadona Online.
Els recanvis, tant per al sabó de mans, que suposa eliminar més de 90 tones de plàstic a l'any, com per a la nova línia de cremes facials, pretenen reduir el desaprofitament d'envasos i abaratir la compra de ''El Cap'' (client).
Esta novetat s'inclou dins de l'Estratègia 6.25 que du a terme la companyia per a aconseguir en 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % el plàstic en els envasos, fer-los tots reciclables i reciclar tot el residu plàstic.
Es reconeix Mercadona com la primera empresa del sector que facilita dos dies de descans setmanal a tots els treballadors de les seues botigues, i d'esta manera promou la conciliació laboral i familiar.
També s'inclou el sistema de subjecció de les botelles de cervesa, que ha introduït el proveïdor Martens en exclusiva per a Mercadona a Espanya, i que substituïx el film de plàstic per un adhesiu per a agrupar-les.
L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix diversos projectes i bones pràctiques innovadores en el sector alimentari espanyol.
Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la seua navegació siga segura, fer una anàlisi estadística de les visites a la web, així com conéixer la seua usabilitat. Si vol més informació pot consultar la nostra Política de cookies. Pot acceptar l’ús de cookies fent clic en "Acceptar", rebutjar-ne l'ús fent clic en "Rebutjar" o personalitzar-les fent clic en "Configurar".
Permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, plataforma o aplicació i la utilització de les diferents opcions o serveis que n'hi hagen com, per exemple, controlar el trànsit i la comunicació de dades.
Cookies analítiques
no
sí
Permeten quantificar el nombre d'usuaris per a fer el mesurament i anàlisi estadístics de la pàgina web.