Innovacions 2021 Mercadona per l'Institut Cerdà

La jornada laboral de 5 dies i el pack divisible de Radler i Shandy de Mercadona, entre les grans innovacions del consum a Espanya

10 de febrer de 2022
  • Es reconeix Mercadona com la primera empresa del sector que facilita dos dies de descans setmanal a tots els treballadors de les seues botigues, i d'esta manera promou la conciliació laboral i familiar.
  • També s'inclou el sistema de subjecció de les botelles de cervesa, que ha introduït el proveïdor Martens en exclusiva per a Mercadona a Espanya, i que substituïx el film de plàstic per un adhesiu per a agrupar-les.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix diversos projectes i bones pràctiques innovadores en el sector alimentari espanyol.

L'Institut Cerdà ha donat a conéixer este matí, durant la celebració de la cinquena edició de l'Observatori d'Innovació en Gran Consum, les innovacions del sector en 2021.

Entre estes innovacions ha destacat la implantació en tots els supermercats de Mercadona de l'anomenada Jornada 5 + 2, de manera que és la primera empresa del sector que facilita a la plantilla dos dies de descans setmanals i 8 caps de setmana llargs a l'any. Segons ha destacat l'Observatori per a la Innovació "suposa un avanç significatiu pel que fa a la conciliació laboral, personal i familiar dels treballadors del sector comerç" i "reforça el compromís amb un treball i entorn laboral de qualitat, un camí iniciat l'any 1995 quan es va posar en marxa el procés de convertir en fixa tota la plantilla".

A més, s'ha destacat entre les principals innovacions la desenvolupada pel proveïdor de cerveses Martens, en exclusiva a Espanya per a Mercadona, que ha introduït en el Gran Consum nacional les primeres botelles que substituïxen el film de plàstic per un adhesiu per a agrupar-les en dos referències: els packs de 6 botelles de les cerveses Shandy i Radler, de la marca Steinburg. Això ha permés l'estalvi de més de 30 tones de plàstic anuals, sense necessitat de substituir el film per cartó o altres materials.

Model de coinnovació de Mercadona

Per a Mercadona, la satisfacció de "El Cap" (client) és la clau fonamental de la seua activitat i el situa sempre en el centre de les seues decisions. Per això disposa d'un Model de Coinnovació pioner, en el qual treballa des de 2011, a través de l'Estratègia Davantal. D'esta manera, compartix amb els clients experiències i costums de consum d'alimentació i begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes, les trasllada després als proveïdors i així impulsa una col·laboració directa per a millorar la qualitat i elaborar nous productes.

L'empresa disposa d'una xarxa 20 centres de coinnovació a Espanya i Portugal. En estes les instal·lacions, destinades a la innovació, s'impulsa la millora contínua en els processos i productes, i s'estudien les necessitats i desitjos dels clients per a oferir-los, d'una manera àgil, les millors solucions en un context cada vegada més canviant.

Envàs sostenible en les cerveses Radler de MercadonaEnvàs sostenible en les cerveses Radler de Mercadona.

Treballadora de Mercadona en el lineal de caixesTreballadora de Mercadona en el lineal de caixes.