- Amb esta mesura, que afecta tots els pots de xiclets, Mercadona reduïx el plàstic total de cada envàs un 15 %, la qual cosa es traduïx en 30 tones menys de plàstic a l'any.
- Un nou moviment dins de l'Estratègia 6.25 de Mercadona, els objectius de la qual per a l'any 2025 són: reduir el plàstic dels envasos un 25 %, que tots els envasos de plàstic siguen reciclables i reciclar tot el residu generat a les seues instal·lacions.
Mercadona continua treballant en el seu compromís de gestió responsable de residus, que suposa, entre altres, reduir l'ús de plàstic i millorar la sostenibilitat dels envasos de marca pròpia.
Dins de l'Acció 3 de l'Estratègia 6.25, la companyia continua estant implicada en la reducció del plàstic dels envasos de la seua marca pròpia.
Per a contribuir a este objectiu, Mercadona, juntament amb el seu Proveïdor, ha redissenyat els pots de xiclets Herba-sana, Menta, Maduixa i Menta fresca 100 % xilitol perquè siguen més xicotets.
Així, ara s'utilitza menys plàstic per a fabricar-los, menys cartó i s'optimitza la logística amb un aprofitament millor de l'espai.
La principal mesura per a aconseguir-ho ha sigut la disminució del diàmetre del pot, amb la qual cosa s'ha reduït l'aire que hi havia dins i s'aprofita millor el palet de transport i s'eviten buits.
A més, l'envàs és ara 100 % reciclable.
Reducció de plàstic en el pot
- S'ha reduït el plàstic total de l'envàs un 15 %, la qual cosa suposa 30 tones menys de plàstic a l'any.
- Es manté la mateixa quantitat de xiclets per pot que abans (70 unitats).
Reciclabilitat de l'etiqueta, envàs 100 % reciclable
- S'ha substituït l'adhesiu per un altre del mateix material que el pot, que ara és reciclable íntegrament i, per tant, s'ha de tirar al contenidor groc.
Optimització de la logística
- Amb esta disminució del diàmetre del pot es reduïx un 30 % l'espai necessari per a transportar les mateixes unitats, amb el consegüent benefici mediambiental.
Este moviment va en la línia d'altres que ja s'han fet, com l'aposta per les recàrregues en productes de perfumeria i cosmètica, la incorporació de plàstic reciclat en els envasos de les pizzes refrigerades o el desenvolupament de bosses reutilitzables i sostenibles.
La sostenibilitat ambiental, línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona
El Pla de Responsabilitat Social de Mercadona aposta pel creixement compartit i el compromís amb la societat, atés el component social i ètic per mitjà de diferents línies sostenibles d'actuació. En este sentit, destaca la col·laboració de la companyia amb més de 350 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal amb les quals col·labora. En 2021, la companyia va incrementar les donacions a totes estes entitats i organitzacions un 21 %, de manera que es va arribar a un total de 20.600 tones d'aliments.
De la mateixa manera, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, guiat pels principis de l'Economia Circular. Està dirigit a l'eficiència energètica, la gestió responsable de residus, la producció sostenible, l'optimització logística i la reducció de plàstic.
Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals que afecten els drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.