Mercadona, empresa més responsable del sector distribució generalista

Mercadona, tretze anys consecutius en el Top 3 del rànquing Merco Responsabilitat ESG

23 de gener de 2024
  • La companyia és la més responsable del sector de la distribució generalista.
  • Més de 53.500 persones han avaluat les 100 empreses incloses en el rànquing segons variables mediambientals, socials i d'ètica i governança.

En la 13a edició del rànquing Merco Responsabilitat ESG, Mercadona es torna a posicionar com l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i continua en el top 3 de la llista global.

Enguany, el Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO), que té en compte tres aspectes fonamentals ­-medi ambient, societat i governança/ètica-, ha comptat amb la participació de 53.500 persones, entre elles directius de diferents companyies que operen a Espanya i experts provinents d’àmbits diferents, com Responsabilitat Social Corporativa, periodistes, ONG, membres de govern o analistes financers.

Una edició més, Mercadona agraeix la seva inclusió en el rànquing i se sent molt orgullosa dels resultats, que reconeixen l'esforç de la companyia i de tota la plantilla que ha fet possible que durant l’any 2023 s’hagi continuat treballant per assolir una qualitat excel·lent en els diferents processos i àmbits en què repercuteix la seva activitat.

Amb l'objectiu de continuar sent una empresa responsable amb el medi ambient i la societat, Mercadona continua impulsant accions concretes, com ara donacions d’aliments a entitats socials, desenvolupant un Sistema de Gestió Ambiental i apostant per punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i pel transport sostenible, entre altres aspectes.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels monitors principals de reputació corporativa, actiu des de l’any 1999 i actualment amb presència a més de 15 països. Aquest monitor s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses i no rep cap subvenció o patrocini públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.