Cartell oficial de la campanya 5a Setmana contra el desaprofitament

Mercadona participa en la Setmana contra el desaprofitament d'AECOC

26 de setembre de 2022
  • AECOC és l'organització sectorial que coordina la campanya que té lloc entre el dilluns 26 de setembre i el dissabte 1 d'octubre.
  • L'empresa posa a disposició la seua xarxa de botigues de tota Espanya per a donar suport a la iniciativa contra el desaprofitament.

Mercadona se suma a les accions de la 5a Setmana contra el desaprofitament liderada per l'Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), que té lloc del 26 de setembre a l'1 d'octubre, coincidint amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Desaprofitament d'Aliments.

Des de la primera edició, la companyia participa en la sensibilització social d'este problema, i posa a la disposició de la campanya diversos recursos.

A través de l'àmplia xarxa de botigues a Espanya, i els mitjans de cartelleria i megafonia, Mercadona divulga la importància dels aliments i anima a fer-ne un bon ús. A més de compartir contingut en els seus perfils oficials de xarxes socials, com esta deliciosa recepta d'aprofitament per a posar en pràctica des de casa.

El desaprofitament alimentari no sols és un problema amb un fort impacte econòmic i social, sinó que també té un gran impacte negatiu mediambiental. Per això, és tasca de tots pal·liar el balafiament alimentari, des de la població en general com totes les anelles de la cadena alimentària.

Política de Gestió Responsable de Residus

La principal estratègia de Mercadona per a evitar els residus que es generen en els seus processos és la reducció. En concret, per a combatre la problemàtica social del desaprofitament alimentari i reduir el seu impacte, la companyia ha adoptat algunes mesures:

  • Donació diària de productes. Mercadona du a terme donacions de productes no aptes per a la venda, però que sí que ho són per al consum, a entitats socials. En la primera meitat de 2022 es van donar 10.800 tones de productes en tota Espanya.
  • Transformació de productes. La companyia posa a la disposició de gestors autoritzats aquells productes que caduquen per a transformar-los en energia, adob o pinso per a animals.
  • Demanar el que és just i necessari. En Mercadona s'ajusten les comandes a la previsió de venda per a evitar l'acumulació de productes a la botiga.
  • Prioritzar per la qualitat per damunt de l'estètica.
  • Ni ofertes ni promocions. Mercadona no anima a emmagatzemar productes de més a través d'accions promocionals. La companyia fomenta un consum responsable i aplica la política de Sempre Preus Baixos.
  • Liquidació en frescos. Ajustar els preus d'aquells productes que tenim de més per a facilitar que es venguen i evitar que els que tenim al magatzem es facen malbé.

Imagen de cabecera: Cartell oficial de la campanya 5a Setmana contra el desaprofitament.