Després de decidir fa dos anys posar en marxa un procés disruptiu i fer tot el necessari per transformar la companyia i seguir sent la millor opció per a "El Cap".
- Ha tancat el 2018 amb una plantilla de més de 85.800 persones, 300 de les quals són portugueses, després de crear 1.800 llocs de treball estables i de qualitat, i ha continuat avançant en el seu model de negoci responsable i sostenible, tot millorant la qualitat del treball i invertint en la cura mediambiental i el benestar animal.
- Ha elevat la facturació en superfície constant un 6 %, després d'incrementar de mitjana més de 50 tiquets/botiga/dia el 2018, xifra que suposa un increment acumulat de més de 125 tiquets/botiga/dia des de la posada en marxa del seu procés de transformació el 2017.
- La prova iniciada el maig del 2018 amb el "Rusc" (magatzem per a la venta online), que actualment dona servei a 97 municipis de València, ha permès duplicar el nombre de clients i arribar a una facturació mensual de 2,2 milions d'euros.
- Mercadona manté el principi segons el qual "el creixement compartit és millor" i ha distribuït el benefici total generat en l'exercici de la manera següent: 295 milions, 2 dels quals corresponen a Portugal, per a la Societat en concepte d'impostos, amb una taxa impositiva efectiva de l'impost de societats del 22 %; i 325 milions entre els treballadors i les treballadores en concepte de prima per objectius. Dels 593 milions del benefici net (un 84 % més que l'exercici anterior), 470 milions s'han reinvertit a l'empresa com a recursos propis, mentre que la resta s'ha repartit entre els accionistes via dividends.