Mercadona reforça el seu compromís amb el transport sostenible

Mercadona reforça el seu compromís amb el transport sostenible per als repartiments online

01 de març de 2019
  • El vehicle elèctric estarà en proves per observar-ne el rendiment i veure com contribueix a reduir l'impacte mediambiental de la seva activitat.
  • Incorpora a la seva flota un camió elèctric i preveu adquirir 4 camions propulsats amb gas natural.
  • El projecte de venda online, iniciat el maig del 2018, ofereix el servei actualment en un total de 97 municipis de la província de València.

Mercadona, companyia de supermercats físics i online, ha iniciat les proves d'un nou vehicle elèctric per als repartiments que fa des del "Rusc" de València, magatzem exclusiu per a la venda online. Aquesta iniciativa s'emmarca en l’aposta pel transport sostenible que, a més, té previst incorporar 4 camions propulsats amb gas natural a la flota del projecte online de la companyia, que es compon actualment de 33 vehicles. L'objectiu és provar el funcionament d'aquest camió elèctric i contribuir a reduir-ne l'impacte mediambiental de l’activitat.

Aquest nou vehicle, dissenyat en col·laboració amb el proveïdor especialista en carrosseria Subiela, el proveïdor especialista d'equips de fred Thermoking i el proveïdor especialista en motors Maxus, té capacitat per transportar 7 comandes per viatge i l’interior és similar al de la resta de camions que componen la flota del servei de compra online. La totalitat de la flota es caracteritza perquè a l’interior té tres zones de temperatura diferents adaptades a cada tipus de producte amb l'objectiu de garantir la màxima frescor en la comanda. La resta de la flota es compon de dos models diferents: un que permet transportar fins a 15 comandes i un altre, fins a 9 comandes per viatge.

Aquest servei de venda online, que es va iniciar a finals del mes de maig del 2018, ha continuat aprenent de "El Cap" (client) i del treballador; actualment s'ofereix en un total de 97 municipis de la província de València. El projecte, que conviu amb el servei tradicional de "telecompra" a la resta de zones, ofereix al client online una nova pàgina web i una aplicació mòbil, i centralitza les comandes des d'un únic punt, que es coneix internament com a "Rusc". Des que va començar aquesta prova pilot ("laboratori"), aquest projecte continua en evolució constant. Actualment més de 220 persones, entre enginyers informàtics, dissenyadors, product managers, personal de magatzem, especialistes en frescos, repartidors i atenció al client, en formen part.

Repartidor de Mercadona carregant el vehicle elèctric al Repartidor de Mercadona carregant el vehicle elèctric al "Rusc" de València

Curiositats del "cap" online de Mercadona

Des que es va iniciar el "laboratori" online, amb lliuraments de dilluns a dissabte, de 7.00 h a 22:00 h i en franges d'una hora, la companyia ha anat coneixent les necessitats del "cap" online i adaptant-s’hi. Per exemple, ofereix la mateixa experiència de compra tant des de la seva pàgina web com des de l'aplicació mòbil (iOS i Android), ja que des d’aquests dispositius mòbils es reben més de la meitat de les compres mensuals. La companyia cuida al màxim l'experiència online perquè sigui el més fàcil i intuïtiva possible. N’és una prova el fet que, un cop han triat els productes, el 75 % dels usuaris triga menys d’un minut i mig a acabar la compra.

A més, per garantir la màxima qualitat i frescor, el servei online prepara les comandes del producte fresc el mateix dia de lliurament al client. El resultat d'aquest esforç s'observa diàriament, ja que en el 40 % de les compres rebudes es demana pa de forn i, des que es va iniciar el "laboratori", la companyia ha servit més de 600 tones de productes frescos. Entre aquests productes destaquen el plàtan, la patata i els ous com els frescos més venuts, juntament amb el salmó com el peix favorit, i l'aigua, la llet i l'arròs, com els productes secs més sol·licitats. Finalment, cal destacar que l'assortiment s'ha anat ampliant al llarg d'aquests mesos i s'hi han anat incorporant novetats, com ara el sushi o el pernil al tall, entre d'altres.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant vehicles propulsats amb tecnologies més netes i eficients, com aquest nou camió elèctric per al projecte online de Mercadona, els 54 camions propulsats amb gas natural o les 4 furgonetes dual fuel (gas/gasoil) que està provant per al repartiment en botiga, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors totaler. A més, en la compra online de Mercadona, s'han eliminat les bosses anteriors de repartiment, més gruixudes i amples, i ara es treballa amb bosses superlleugeres de 15 micres.