Mercadona, l’empresa més responsable del sector l’any 2022

Mercadona repeteix com l'empresa més responsable del sector segons el rànquing Merco Responsabilidad ESG

15 de febrer de 2023
  • La companyia ocupa la segona posició del rànquing general 2022.
  • El monitor té en compte l'opinió de més de 49.000 persones, que han valorat les 100 empreses que componen la llista.

Mercadona torna a ser considerada l’empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona en la llista general del rànquing Merco Responsabilidad ESG 2022, que elabora el Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (Merco).

Per a la seva 12a edició, Merco ha comptat amb la participació de més de 49.000 persones provinents d’àmbits diferents, com associacions de consumidors, ONG, sindicats, directius d'empresa o experts en responsabilitat social, entre d'altres. Com en l’edició passada, els enquestats han valorat les diferents empreses segons criteris ESG (en anglès, ambientals, socials i de governança). Així, se’ls ha preguntat pel compromís mediambiental, l'aposta pel talent, la contribució a la comunitat, el respecte al consumidor, la responsabilitat fiscal i la gestió del govern corporatiu.

Mercadona agraeix aquesta valoració i se sent molt orgullosa dels resultats, ja que reconeixen l'esforç fet per la companyia i per l'equip humà que ha treballat durant tot el 2022, un any amb un context global canviant i complex. Aquests resultats també encoratgen a continuar millorant per ser una empresa més responsable amb el medi ambient i la societat.

Per això, Mercadona continua impulsant accions concretes, com les donacions d'aliments a entitats socials, que el 2022 van ascendir a les 25.100 tones, un 21 % més que l'any anterior; l'escolta i el diàleg amb les diferents entitats amb què col·labora, la reducció de la petjada de carboni, la gestió de residus o la utilització d'energies més responsables amb l'entorn.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco)

Merco és un dels monitors principals de reputació corporativa, actiu des de l’any 1999 i actualment amb presència a més de 15 països. Aquest monitor s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses i no rep cap subvenció o patrocini públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.