Mural elaborat amb la tècnica trencadís en botiga Mercadona

Mercadona per la integració laboral de persones amb discapacitat

03 de desembre de 2020
  • Les seccions de frescos de Mercadona estan decorades amb murals elaborats per més de 1.000 persones amb discapacitat.
  • L'any passat la companyia va destinar 2 milions d'euros d'inversió a aquesta iniciativa.

Mercadona i Pamesa Cerámica van posar en marxa el 2011 un projecte social per a l'elaboració dels murals que decoren les seccions de frescos de les botigues. Per a això, la companyia compta amb la col·laboració d'usuaris de fundacions i centres ocupacionals que s'encarreguen de la creació d'aquestes peces úniques.

El 2019 més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat van elaborar més de 9.000 murals nous, 230 dels quals destinats a decorar les primeres botigues de la companyia a Portugal. En aquest sentit, l’exercici passat Mercadona va destinar 2 milions d'euros, que van permetre que 32 fundacions i centres ocupacionals treballessin al llarg de l'any en l'elaboració dels murals realitzats amb la tècnica del trencadís (a partir de trossos trencats de ceràmica).

Vídeo en castellà

El projecte continua creixent i consolidant-se gràcies a l'esforç dels qui formen part de les diferents institucions implicades. La finalitat és oferir a aquestes persones una formació i ocupació, i també desenvolupar altres capacitats, com ara el treball en equip i la concentració.

Paral·lelament a aquest projecte social, Mercadona manté amb la Fundació ONCE el compromís de millorar la inclusió laboral de les persones amb diferents graus de discapacitat.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 13.208 tones d'aliments -12.438 a Espanya i 770 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia prengués la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat