Entrada Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona

Sevilla - Mercadona obrirà el desembre dues botigues noves, a Sevilla capital i a Dos Hermanas

02 de desembre de 2020
  • La companyia obrirà el dimecres dia 9 el supermercat situat a l’av. Parsi, que suposarà el tancament del ja existent en aquesta avinguda, i el dia 14 ampliarà la xarxa de botigues a Dos Hermanas amb un nou establiment a l'av. Adolfo Suárez, obertures que suposaran una inversió conjunta de 9,5 milions d'euros.
  • Tots dos supermercats respondran al Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, que contempla novetats, com la secció A punt per Menjar, i millores en l’àmbit mediambiental, tecnològic i de servei.

Mercadona obrirà el desembre dos supermercats nous a Sevilla: un a la capital i un altre al municipi de Dos Hermanas, obertures que suposaran una inversió conjunta de 9,5 milions d'euros. En concret, el dimecres dia 9 obrirà les portes el supermercat situat a l’av. Parsi, obertura que suposarà el tancament de la botiga ubicada en aquesta mateixa avinguda, i el dilluns 14 ho farà l'establiment de l’av. Adolfo Suárez, al municipi de Dos Hermanas. D'aquesta manera, Mercadona tancarà aquest exercici amb 70 supermercats a Sevilla (capital i província).

El nou supermercat de l’av. Parsi tindrà una superfície de sala de vendes de 1.750 metres quadrats i un total de 208 places d'aparcament. Pel que fa al supermercat de l’av. Adolfo Suárez, l’establiment tindrà 1.868 metres quadrats de sala de vendes i 181 places d'aparcament. En tots dos casos, Mercadona implantarà el seu Nou Model de Botiga Eficient, que reforça l'excel·lència en el servei i optimitza l'acte de compra amb millores enfocades tant als "Caps" (clients), com als treballadors, als proveïdors i a la societat. Per a això, aquesta nova generació de supermercat té un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior de Mercadona, amb millores com ara passadissos més amplis i un nou model de carretó de la compra i de carretó tipus cistell, molt més ergonòmics i lleugers.

A això se sumen novetats com la secció A punt per Menjar, en què Mercadona ha ampliat l'assortiment amb nous plats saludables, com ara minestra de verdures o diferents tipus de peix (orada, salmó i bacallà) amb guarnició; més entrepans, com el brioix vegetal o l'entrepà de pernil, i un nou taulell de Hot Deli amb un ampli assortiment de rostits, com ara pollastre, costelles o patates, en què destaca el frango, pollastre típic de Portugal. Totes aquestes referències noves se serveixen en envasos sostenibles elaborats amb canya de sucre o de cartó, fruit del compromís actiu de Mercadona amb el medi ambient de donar “el SÍ a cuidar més el Planeta” i d’una aposta decidida per la sostenibilitat del procés a llarg termini.

Aquesta nova generació de supermercat eficient disposa d’un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior de Mercadona, amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d’accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l’entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l’objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l’ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l’Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com d’un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l’autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l’ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s’han pres mesures que permeten reduir el consum energètic fins en un 40 % respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l’aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d’il·luminació LED automatitzat, que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Logo EActiVat