Carlos Martínez, vicepresident del Banc d’Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona al País Basc

Mercadona dona més de 10.000 tetines i biberons als Bancs d'Aliments de Biscaia i de Guipúscoa

07 de desembre de 2020
  • La cadena de supermercats ha donat més de 1.300 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials del País Basc el 2020.

Mercadona ha donat als Bancs d'Aliments de Biscaia i de Guipúscoa més de 10.000 tetines i biberons, amb l'objectiu de continuar atenent els col·lectius més desfavorits. D'aquesta manera, reforça la col·laboració que manté amb totes dues entitats a les quals lliura diàriament productes de primera necessitat.

Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona al País Basc, ha afirmat: “Seguim reforçant les donacions al País Basc durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19, per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades." Per la seva banda, des dels dos Bancs d'Aliments han agraït "tant aquesta donació com la col·laboració diària de Mercadona, especialment en aquests moments, en què el nombre de persones que atenem segueix augmentant a causa de la pandèmia”.   

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, Mercadona no només col·labora amb els Bancs d'Aliments de Biscaia i de Guipúscoa, sinó que també col·labora diàriament, donant productes de primera necessitat, amb el Banc d’Aliments d’Àlaba i amb el menjador social Nuestra Señora de los Desamparados de Vitòria. Durant el 2020, totes aquestes col·laboracions s'han traduït en més de 1.300 tones de productes donats.

Mercadona al País Basc

Mercadona té 21 botigues al País Basc i una plantilla de 2.045 persones, amb ocupació estable i de qualitat. La seva aposta pel producte local l'ha portat a fer compres per valor de 546 milions d'euros el 2019, un 23,5 % més que l'any anterior.

El 2020 ha culminat la construcció del bloc logístic a Vitòria, que assorteix els supermercats del País Basc, Navarra, La Rioja, Cantàbria i Burgos. Ha invertit més de 187 milions d'euros en aquesta infraestructura i ha creat 480 llocs de treball.

Banc d’Aliments de Biscaia

El Banc d'Aliments de Biscaia és una institució sense ànim de lucre que tracta de resoldre la necessitat bàsica de l'ésser humà, que és l'alimentació, així com lluitar contra el malbaratament d'aliments. Amb aquest objectiu promou la recollida d'aliments, que emmagatzema a les seves instal·lacions per posteriorment repartir-los entre els centres assistencials amb l'objectiu de donar menjar a les persones necessitades. El 2019, els 178 voluntaris del Banc d'Aliments de Biscaia van distribuir, a través de 221 entitats col·laboradores, un total de 3.971 tones d'aliments a 25.274 beneficiaris.

Banc d’Aliments de Guipúscoa

Constituït el 1997, l'objectiu del Banc d'Aliments de Guipúscoa és la lluita contra el malbaratament a favor dels més necessitats al nostre entorn. El 2019, els 234 voluntaris del Banc d'Aliments de Guipúscoa van distribuir, a través de 176 entitats col·laboradores, més de 2.500 tones d'aliments a 17.683 beneficiaris, una mitjana de 143 quilos per persona.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen. De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 14.463 tones d'aliments -13.676 a Espanya i 787 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat. Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Carlos Martínez, vicepresident del Banc d’Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona al País BascCarlos Martínez, vicepresident del Banc d’Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona al País Basc.

Logo EActiVat