Responsables de l’equip informàtic i financer de Mercadona

Mercadona inverteix 18 milions d'euros a digitalitzar els seus processos financers

17 de febrer de 2021
  • Per al desenvolupament d'aquesta millora, s'ha comptat amb la col·laboració de Sothis com a proveïdor principal i amb d’altres com SAP, Stratesys i Capgemini; en total, més de 100 professionals implicats de Mercadona i proveïdors informàtics.
  • El canvi permet optimitzar els processos financers de la companyia, ja que homogeneïtza aplicacions i un gran volum d'informació per fer-la més accessible des del núvol.
  • Aquesta mesura afecta més de 200 treballadors de Mercadona, que han rebut més de 5.000 hores de formació.
  • La companyia avança en la seva transformació digital i informatitza els seus processos financers amb la migració al sistema SAP S/4HANA i SAP Fiori.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, avança en la seva transformació digital i inverteix més de 18 milions d'euros a digitalitzar els seus processos financers. La companyia migra aquests processos al sistema SAP S/4HANA i SAP Fiori amb l'objectiu d'optimitzar-los, ja que s’homogeneïtzen aplicacions i un gran volum d'informació per fer-la més accessible des del núvol.

Aquesta millora, que afecta més de 200 treballadors de la companyia, que han rebut més de 5.000 hores de formació i que ja poden accedir a la informació de manera àgil i eficaç, es va iniciar a finals del 2019 en col·laboració amb Sothis, com a proveïdor principal.

Diego Solá, director d'aplicacions financeres de Mercadona, explica que s'ha optimitzat tot el cicle financer de l'empresa, "com les vendes en botiga, els pagaments a proveïdors o la gestió de la tresoreria, fet que suposa tenir un entorn unificat que permet més capacitats per compartir la informació, una millora de qualitat de la dada en temps real i l'escalabilitat dels sistemes de la companyia".

M. Jesús Iserte, directora de processos financers de Mercadona, destaca que aquesta implementació ajudarà a millorar "la gestió financera de la companyia i, amb això, a reforçar la qualitat en el servei als "caps" (com la companyia denomina internament els clients), partint d'un major control i optimització dels processos financers".

Raúl Martínez, director general de Sothis, destaca: "Ha estat molt important per a la nostra companyia anar de la mà d'un líder de l'economia digital i de l'optimització dels processos financers com SAP. I ha estat especialment important fer-ho en un projecte clau per a Mercadona, que gràcies a la feina conjunta realitzada ha aconseguit millorar la gestió de la informació financera i dels processos aprofitant el potencial del núvol." Des de Mercadona, també es vol destacar la gran tasca feta per altres proveïdors, com Stratesys o Capgemini, ja que per dur a terme aquesta digitalització s'ha implicat més de 100 professionals de la companyia i proveïdors informàtics.

Captació de talent per a la brutal transformació digital

La digitalització de la companyia és un dels grans reptes en què Mercadona es troba immersa. De fet, el 2019 la companyia va finalitzar la primera fase per digitalitzar els supermercats i fer-los més eficients, productius i sostenibles. Per dur a terme aquest projecte necessari de transformació digital, Mercadona continua amb el seu procés de captació de talent, intern i extern, que entre el 2019 i el 2020 va permetre incorporar més de 300 persones al Departament d'Informàtica, i que continua obert amb més de 100 vacants de diferents llocs en l'àmbit de les tecnologies de la informació.

Responsables de l’equip informàtic i financer de MercadonaResponsables de l’equip informàtic i financer de Mercadona.

Logo EActiVat