Lliurament de la donació a la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz

Mercadona dona 4.000 quilos d’aliments a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz

30 de maig de 2023
  • La companyia referma la seva col·laboració amb la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz i lliura 4.000 quilos d'aliments de primera necessitat, com ara llet i conserves de peix.
  • Mercadona dona suport a 17 menjadors socials d’Extremadura, a més d'entitats com el Banc d'Aliments i Càritas, i hi col·labora habitualment.
  • L'any 2022 la companyia va donar més de 237 tones d'aliments de primera necessitat tan sols a Extremadura, un 36 % més que el 2021.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, continua reforçant el seu Model de Responsabilitat Social. En aquest sentit, la companyia, que durant el 2022 va donar més de 237 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha lliurat 4.000 quilos d’aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.

Maribel Martín-Romo, directora de Relacions Externes de Mercadona a Extremadura, ha destacat: "Aquesta col·laboració referma el compromís social de la companyia i ens fa sentir molt orgullosos de poder fer la nostra petita contribució a aquestes entitats, i ajudar-les perquè puguin continuar duent a terme la seva tasca d'atenció a les famílies més necessitades."

Per part de la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, la seva presidenta, Cristina Herrera, comenta: "Un cop més, Mercadona ha contribuït a ajudar-nos amb el producte més demanat i més escàs en aquest moment. Amb aquesta donació, podrem afrontar i completar el repartiment de juny."

L’any 2022 Mercadona va donar més de 237 tones d'aliments i productes, un 36 % més que el 2021, a través de la col·laboració amb més de 17 entitats i menjadors socials, a banda de les diferents seus del Banc d'Aliments i Càritas de la regió, on la companyia és present.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Lliurament de la donació a la Fundació Banc d’Aliments de BadajozLliurament de la donació a la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz.