Mercadona participa en la 4a Setmana contra el desaprofitament alimentari

Mercadona se suma a la 4a Setmana contra el desaprofitament d'aliments d'AECOC

27 de setembre de 2021
  • AECOC és l'organització sectorial que lidera la iniciativa que tindrà lloc des del dilluns 27 de setembre fins al dissabte 2 d'octubre.
  • Des de la primera edició, Mercadona dona suport a esta campanya de conscienciació social a través de la seua xarxa de botigues de tota Espanya.
  • Empreses, consumidors i altres institucions s'unixen amb l'objectiu de sensibilitzar sobre el problema del desaprofitament d'aliments.

El desaprofitament d'aliments és un problema global que preocupa tant els ciutadans com les organitzacions, les administracions i les empreses. Mercadona, en el marc del seu compromís social i mediambiental, s'unix a la quarta edició de la Setmana contra el desaprofitament d'aliments que se celebra del 27 de setembre al 2 d'octubre de 2021. La iniciativa, organitzada per l'Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), té l'objectiu de reivindicar la importància dels aliments i de fer-ne un bon ús.

Mercadona, a través de l'àmplia xarxa de botigues de què disposa i mitjançant tots els seus mitjans de cartelleria i megafonia, dona suport a esta campanya de sensibilització i conscienciació per a evitar el desaprofitament, no solament pel fort impacte econòmic i social que té, sinó també per l'impacte mediambiental negatiu.

És una tasca de tots pal·liar el balafiament alimentari, un fet que involucra tant la població en general com tots els esclavons de la cadena alimentària.

Igual que l'any passat, esta edició coincidix amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Desaprofitament d'Aliments, que se celebra el 29 de setembre. I, a més, forma part de la iniciativa d'AECOC "L'alimentació no té desaprofitament, aprofita-la" de la qual forma part Mercadona des de 2012, juntament amb més de 500 empreses col·laboradores.

Mercadona contra el desaprofitament alimentari

Mercadona disposa d'una Política de Gestió de Residus pròpia en la qual, a través de diferents estratègies, reduïx el desaprofitament d'aliments en els seus processos. Estes són algunes de les mesures contra el desaprofitament:

  • Prioritzar la qualitat. Per exemple, les taronges del servici de suc acabat d'esprémer que s'utilitzen són de gran qualitat però pel seu aspecte o grandària seria difícil vendre-les en malla o a granel.
  • Donació de productes. Des de Mercadona es fan diàriament donacions de productes, retirats de la venda, però que són aptes per a ser consumits, a entitats socials. En la primera mitat de 2021 es van donar 10.000 tones de productes en tota Espanya.
  • Convertir el que és inservible. Si algun producte caduca, es posa a la disposició de gestors autoritzats per a transformar-lo en energia, abonament o pinso.
  • Liquidació en frescos. Els preus van en funció de la disponibilitat, per la qual cosa, si hi ha molt quantitat d'un producte, el preu baixa per a poder vendre'l més ràpidament.
  • Demanar el que és just i necessari. En Mercadona s'ajusten les comandes a la previsió de venda per a evitar l'acumulació de productes a la botiga.
  • Només el que necessites. Mercadona no dona suport a la idea de comprar de més o emmagatzemar, per això, no fa promocions/ofertes que no fomenten un consum responsable i, per contra, aplica la política de Sempre Preus Baixos.

Coneix altres mesures que la companyia du a terme en l'última Memòria Mediambiental 2019-2020 de Mercadona.  

Imagen de cabecera: Cartell oficial de la campanya 4a Setmana contra el desaprofitament.