Cada vegada tenim més Botigues 6.25, que complixen els objectius de la nostra estratègia de reducció de plàstic de cara a 2025.

Mercadona accelera l'estratégia per a reduir el plàstic amb una inversió de més de 140 milions d'euros

25 de novembre de 2020
  • La cadena ha creat un equip de treball transversal per a identificar i concretar els canvis que caldrà introduir en els diferents processos de la cadena de muntatge per reduir el plàstic.

Continuem demostrant amb fets el nostre compromís amb la reducció de plàstic. Durant el mes d'octubre passat la nostra Estratègia 6.25 ha arribat a 72 botigues, convertides en Botigues 6.25, que fan visibles les 6 accions d'esta estratègia. Un projecte de Mercadona més verd que és de tots i que només podem aconseguir amb la vostra ajuda.

Mercadona, dins del seu compromís de ''Donar el Sí a Cuidar més el Planeta'', té previst invertir més de 140 milions d'euros en els pròxims cinc anys per a reduir el plàstic a través de l'Estratègia 6.25.

La cadena començà a treballar en esta estratègia en 2019 implicant a tots els treballadors de l'empresa en el repte de Continuar Cuidant el Planeta, fent més sostenibles diferents processos de la cadena de muntatge.

L'Estratègia 6.25, que té el triple objectiu per a 2025 de reduir un 25 % el plàstic, fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics, s'està portant a terme a través de 6 accions que impliquen canvis en diferents processos de la companyia, des de la definició dels envasos del futur a la coordinació amb els proveïdors, l'adaptació de les Botigues, la gestió de residus, la logística, etc.

L'empresa compta amb un equip de treball que coordina totes les àrees d'actuació de l'Estratègia 6.25, i està format per treballadors i treballadores dels diferents departaments de la companyia, com Botigues i Prescripció Peribles, Obres i Expansió, Prescripció Secs i Informàtica, Logística, Compres, Financer i Relacions Externes.

En els últims dos mesos, Mercadona ha adaptat 72 botigues de la cadena per a transformar-les en Botigues 6.25, en les quals ja es poden observar avanços de l'Estratègia i l'objectiu de la qual és escoltar l'opinió dels ''Caps'' (clients) i treballadors respecte a totes les accions que l'empresa està desenvolupant en el context de l'Estratègia 6.25. De fet, durant este temps ja s'han rebut més de 1.300 suggeriments i opinions, tant de clients com de treballadores i treballadors que contribuïxen a millorar les diferents accions que Mercadona posa en pràctica.

Texto 1 Imagen Tienda 6.25

Membres integrants de l'equip de treball de l'Estratègia 6.25 de Mercadona.

Les Botigues 6.25 estan repartides per totes les províncies espanyoles i a la ciutat de Matosinhos, districte de Porto, Portugal, i este model de Botiga s'anirà extrapolant en tota la cadena durant l'any que ve.

L'Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic: una Mercadona més verda

La primera i la segona de les accions d'esta estratègia se centren en el fet que al llarg de 2020 Mercadona eliminarà les bosses de plàstic d'un sol ús en totes les seccions, i també tot el plàstic d'un sol ús. La tercera és que, fins a 2025, la companyia es compromet a disminuir en un 25 % l'ús de plàstic dels seus envasos eliminant el que no afija valor, substituint-ho per altres materials i incorporant plàstic reciclat. A més, la quarta mesura és el compromís de la companyia perquè en 2025 tots els seus envasos de plàstic siguen reciclables.

La cinquena acció de l'Estratègia 6.25 compromet Mercadona a reciclar el 100 % dels residus plàstics de les Botigues físiques, Servici a domicili i Online. I en sisé lloc, Mercadona ajudarà els ''Caps'' a reciclar aportant-los informació útil sobre reciclatge tant a la botiga com en els envasos, a través de pictogrames indicatius.

Texto 2 Imagen Tienda 6.25

Per a dur a terme esta Estratègia, l'empresa formarà els 90.000 empleats que integren Mercadona a Espanya i Portugal. A més, ha transmés els objectius de l'Estratègia als seus proveïdors, els quals ja treballen en el seu desenvolupament juntament amb els departaments de Compres i Prescripció.

Mercadona anirà facilitant informació sobre l'Estratègia 6.25 en la secció ''Cuidem el Planeta'' de la seua web corporativa, on, a més, ''El Cap'' trobarà contingut sobre reciclatge, qüestions mediambientals i els fets sostenibles de Mercadona.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 280 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental, que dedica més esforços cada dia per a Continuar Cuidant el Planeta; per això el reforç del seu compromís amb la inversió de 44 milions d'euros en 2019 en mesures de protecció ambiental.

Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat en l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Estes àrees de treball no són un fet nou per a Mercadona, que ja compta amb nombrosos exemples com el pool d'envasos reutilitzables de Logifruit, que porta en marxa 25 anys. O el seu model de gestió de residus, gràcies al qual Mercadona dona una segona vida a més de 220.000 t de cartó i plàstic a l'any (el 100 % dels embalatges que usa l'empresa i posteriorment recicla). O l'eliminació de la bossa de plàstic d'un sol ús en la línia de caixes que Mercadona va implantar l'any 2019, de manera que ha posat a la disposició dels ''Caps'' una bossa de paper reciclable, una bossa de plàstic reutilitzable elaborada amb plàstic reciclat i la cistella de ràfia reutilitzable i feta també amb material reciclat que va ser introduïda fa anys en tota la cadena.

A més Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat