Supermercat de Mercadona a Peligros amb el nou Model de Botiga Eficient de la companyia.

Mercadona accelera el seu pla d'innovació digital de la mà de SAP

21 de juliol de 2017
  • L'acord a cinc anys amb SAP és part del pla estratègic de transformació digital de Mercadona per a optimitzar tots els subprocessos i suposarà un desplegament a gran escala del software i serveis de SAP.

Mercadona, companyia capdavantera de supermercats de capital 100% espanyol i familiar, ha signat un contracte amb SAP Espanya per al desenvolupament i l'execució del seu projecte total de transformació digital.

Aquest acord amb SAP a cinc anys és part del pla d'innovació digital de Mercadona per a transformar i optimitzar tots els processos de la seua cadena de valor (aprovisionament, logística, finances, recursos humans, gestió de tenda, i relació amb clients), i suposarà el desplegament a gran escala del software i serveis de SAP. Tot açò serà gestionat des del núvol privat de SAP, la qual cosa permet reduir el risc d'implementació, en un entorn totalment escalable i segur, des del qual operaran totes les aplicacions de missió crítica mitjançant una solució integrada que simplificarà la gestió i la infraestructura d’IT (tecnologies de la informació) de Mercadona.

La plataforma SAP S/4 HANA, dissenyada per a construir la base digital de les empreses, permetrà a Mercadona eliminar les fronteres tradicionals entre sistemes transaccionals, analítics i de planificació, proporcionant informació immediata amb anàlisi en temps real, així com simplificar i estandarditzar de forma massiva processos i tecnologies mitjançant un sistema que elimina replicacions de dades, conciliacions o redundàncies. Tot això permetrà a Mercadona obtindre en tot moment una dada única, veraç i en temps real de qualsevol punt dels seus processos.

Mercadona adoptarà també la suite específica de SAP per al sector Retail, dissenyada per a ajudar a les empreses del sector de distribució minorista a satisfer les demandes de l'economia digital, donant suport a tots els processos bàsics de la distribució, des de la gestió de dades mestres fins al punt de venda, la qual cosa permetrà oferir la millor experiència i servei als "Caps" (clients) de Mercadona.

La nova solució de SAP permetrà realitzar l'anàlisi de les dades operatives al màxim nivell de granularitat,  com per exemple avaluacions precises dels nivells d'existències, proporcionant informació contextual i en temps real per a una presa de decisions més ràpida i millor integrada amb processos accelerats de missió crítica com el reaprovisionament de plataformes logístiques i de tenda. Aquesta informació en temps real permetrà a Mercadona anticipar-se a les necessitats canviants dels seus "Caps" (clients) i el mercat, i facilitarà la presa de decisions.

El projecte també suposarà la posada en marxa de SAP Success Factors, una plataforma de gestió de Recursos Humans que cobrirà als 79.000 treballadors de Mercadona i que implica la digitalització dels seus processos en aquesta àrea clau. La nova plataforma dotarà d'una major autonomia i participació els directius a l'hora de coordinar els equips i gestionar el talent. A més dels àmbits de reclutament, nòmina i formació, Mercadona també disposarà d'una solució que els permetrà planificar i gestionar els seus recursos humans com a actius clau.

En definitiva, l'aposta de Mercadona pels serveis integrals de SAP, que suposen un canvi innovador i transformador per a la companyia, va a permetre respondre amb major agilitat a les necessitats dels seus "Caps" (clients), treballadors i proveïdors, guanyant en flexibilitat i eficiència i garantint l'excel·lència en el servei que sempre ha caracteritzat a Mercadona, així com incrementar les possibilitats d'aprofitar les noves oportunitats en el futur. 

Per a Aleix Juan, Director General d'Informàtica de Mercadona, "implantar SAP en els nostres processos ens permetrà accedir als avantatges de tindre una informàtica única i senzilla, en la qual els processos de negoci es vegen reflectits i als quals puguem aportar més valor".

Per la seua banda, João Paulo da Silva, General Manager de SAP a Espanya, Portugal i Israel afirma que “amb aquest pas Mercadona es converteix en una de les primeres empreses espanyoles en apostar per un model de transformació digital de gran abast. Estem molt satisfets amb aquest acord que ens permet afermar l'estreta relació basada en la confiança que ambdues organitzacions mantenim”

Sobre Mercadona

Mercadona és una companyia de supermercats de capital íntegrament espanyol i familiar que va finalitzar l'exercici 2016 amb una facturació de 21.623 milions d'euros (+4%) i un benefici de 636 milions d'euros (+4%). Actualment compta amb 1.620 supermercats a Espanya i una plantilla de 79.000 treballadors amb ocupació estable i de qualitat, que desenvolupen la seua vida professional en la companyia per a satisfer les necessitats dels 5,1 milions de llars que dipositen la seua confiança diàriament en l'empresa.

Sobre SAP

Com el líder del mercat en software d'aplicacions de negoci, SAP (NYSE: SAP) ajuda a les empreses de tots els tamanys i sectors a millorar el funcionament del seu negoci. Des de les funcions administratives fins a les pròpies de la sala de juntes, del magatzem a la tenda, de l'ordinador als dispositius mòbils, SAP enforteix els professionals i organitzacions perquè treballen units de forma més eficient i puguen utilitzar millor la visió empresarial amb la finalitat de situar-se en les primeres posicions de la competició. Les aplicacions i serveis de SAP permeten a més de 350.000 clients obtindre rendibilitat, adaptar-se contínuament als canvis i créixer de forma sostenible. Per a més informació, visite www.sap.com.