Consolida un any de creixement en ocupació i facturació gràcies al desenvolupament de l’estratègia “Assortiment Eficaç”, l’aposta per la innovació, l’impuls als productes frescos i la col·laboració amb interproveïdors i proveïdors especialistes per a satisfer i sorprendre els clients
- Després de crear 4.000 nous llocs de treball estable i de qualitat, la companyia va tancar 2016 amb una plantilla de 79.000 persones. La contribució tributària de Mercadona, via impostos i Seguretat Social, s’eleva a 1.468 milions d’euros el 2016.
- L’anunci del projecte internacional de Mercadona, amb l’entrada a Portugal, conjuntament amb la posada en marxa del Nou Model de Botiga Eficient, han sigut dos de les grans fites de la companyia en 2016.
- El benefici net és de 636 milions d’euros, un 4% més; la inversió arriba als 685 milions d’euros; i les vendes en volum creixen un 4%, fins als 11.071 milions de quilos-litres (quilitres).
- Un any més ha compartit el benefici total entre els components de la companyia: 300 milions entre els seus treballadors en concepte de prima per objectius i 250 milions a la Societat en concepte d’impostos. I de la xifra del benefici net, 515 milions s’han reinvertit en l’empresa com a recursos propis, mentre la resta s’ha repartit entre els accionistes via dividends.
- Per a aconseguir els reptes de 2017, Mercadona té prevista la major inversió de la seua història: entre 1.000 i 1.200 milions d’euros. “I a més, ha pres la decisió de sacrificar el benefici net, fins a 200 milions d'euros, que representa una tercera part respecte al de 2016 amb l'objectiu de posar les bases del Mercadona del futur”, ha manifestat Juan Roig.