Recollida Primavera en botigues de Mercadona

Mercadona col·labora amb FESBAL en la Recollida Primavera 2024

24 de maig de 2024
  • Del 24 de maig al 2 de juny, els clients podran fer donacions monetàries quan passen per caixa.
  • Els bancs d'aliments podran comprar els aliments que realment necessiten, en les quantitats que necessiten i al llarg d'un any.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, se suma a la Recollida de Primavera organitzada per la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL), del 24 de maig al 2 de juny. La companyia, amb l'objectiu d'animar els clients a participar en este esdeveniment solidari, posa a la disposició d'esta campanya els seus punts de venda per a la recaptació de fons.

Els "Caps" (com internament denomina els clients) poden fer donacions monetàries, múltiples d'1 euro, en el moment de la compra en passar per caixa.

Les quantitats donades es transformaran íntegrament en els aliments i productes que els bancs d'aliments participants necessiten, en les quantitats oportunes i en el moment que els necessiten. "D'esta manera, la donació en caixa permet cobrir de manera més eficient les necessitats reals dels usuaris finals", destaca Laura Cruz, directora d'Acció Social de la cadena de supermercats.

Pla d'Acció Social de Mercadona: Balanç 2023

Mercadona ha tornat a solidaritzar-se un any més amb els col·lectius més vulnerables i ha fet un important esforç per ampliar la seua xarxa de col·laboració amb entitats socials, de manera que ha sumat 215 noves entitats de diverses zones geogràfiques, tant a Espanya com a Portugal, en 2023. Al tancament del passat exercici col·laborava ja amb 762 entitats socials, la qual cosa s'ha traduït en l'entrega de 23.100 tones de productes en el conjunt de l'any, que equivalen a més de 380.000 carros de la compra.

Mercadona també va col·laborar en 2023 en campanyes com la Gran Recollida d'Aliments, organitzada per la FESBAL del 24 al 30 de novembre i gràcies a la qual entre la companyia i els seus clients es van donar més de 2,6 milions d'euros per a transformar-los íntegrament en aliments.

Una política integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part del que rep d'esta. Amb este objectiu, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Igualment, Mercadona col·labora amb fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de la companyia és la sostenibilitat. Per a aconseguir-la, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Recollida Primavera en supermercats MercadonaCartelleria en botiga de la Recollida Primavera 2024.