Mercadona, empresa més responsable del sector distribució generalista

Mercadona, 13 anys consecutius en el top 3 del rànquing Merco Responsabilitat ESG

23 de gener de 2024
  • La companyia és la més responsable del sector distribució generalista.
  • Més de 53.500 persones han avaluat les 100 empreses incloses en el rànquing segons variables mediambientals, socials i d'ètica i governança.

En la 13a edició del rànquing Merco Responsabilitat ESG, Mercadona torna a posicionar-se com l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i continua en el top 3 de la llista global.

Enguany, en el Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (Merco), que té en compte tres aspectes fonamentals: medi ambient, societat i governança/ètica, han participat 53.500 persones, entre les quals hi ha directius de diferents companyies que operen a Espanya i experts provinents de diferents àmbits com responsabilitat social corporativa, periodistes, ONG, membres de govern o analistes financers.

Una edició més, Mercadona agraïx que haja sigut inclosa en el rànquing i se sent molt orgullosa dels resultats, que reconeixen l'esforç que ha fet la companyia i tota la plantilla que ha fet possible que durant l'any 2023 s'haja continuat treballant per a aconseguir una qualitat excel·lent en els diferents processos i àmbits en els quals repercutix la seua activitat.

Amb l'objectiu de continuar sent una empresa responsable amb el medi ambient i la societat, Mercadona continua impulsant accions concretes, com: donacions d'aliments a entitats socials, desenvolupant un Sistema de Gestió Ambiental, apostant per punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i pel transport sostenible, entre altres.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de reputació corporativa, actiu des de l'any 1999 i actualment amb presència en més de 15 països. Este monitor s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses i no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat; l'única font de finançament que té és la comercialització d'informes.