Mercadona participa en la 4a Setmana contra el malbaratament alimentari

Mercadona se suma a la 4a Setmana contra el malbaratament alimentari d'AECOC

27 de setembre de 2021
  • AECOC és l'organització sectorial que lidera la iniciativa que tindrà lloc del dilluns 27 de setembre al dissabte 2 d'octubre.
  • Des de la seva primera edició, Mercadona dona suport a aquesta campanya de conscienciació social a través de la seva xarxa de botigues de tot Espanya.
  • Empreses, consumidors i altres institucions s'uneixen amb l'objectiu de sensibilitzar sobre el problema del malbaratament alimentari.

El malbaratament alimentari és un problema global que preocupa tant els ciutadans com les organitzacions, les administracions i les empreses. En el marc del seu compromís social i mediambiental, Mercadona s’adhereix a la quarta edició de la Setmana contra el malbaratament alimentari, que se celebra del 27 de setembre al 2 d'octubre del 2021. La iniciativa, que organitza l'Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), té l'objectiu de fer valer la importància dels aliments i de fer-ne un bon ús.

A través de la seva àmplia xarxa de botigues i mitjançant tots els seus mitjans de cartelleria i megafonia, Mercadona dona suport a aquesta campanya de sensibilització i conscienciació per evitar el malbaratament, no només pel fort impacte econòmic i social que té, sinó també pel seu impacte mediambiental negatiu.

És una tasca de tots pal·liar el malbaratament alimentari, un fet que involucra tant la població en general com totes les baules de la cadena alimentària.

Com l'any passat, aquesta edició coincideix amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Malbaratament d'Aliments, que se celebra el 29 de setembre. A més, Mercadona forma part de la iniciativa d'AECOC "L'alimentació no té desaprofitament, aprofita-la" des del 2012, juntament amb més de 500 empreses col·laboradores.

Mercadona contra el malbaratament alimentari

Mercadona té una Política de Gestió de Residus pròpia en què, a través de diferents estratègies, redueix el malbaratament d'aliments en els seus processos. Aquestes són algunes de les mesures contra el malbaratament:

  • Prioritzar la qualitat. Per exemple, les taronges del servei de suc acabat d'esprémer que s'utilitzen són de gran qualitat, però pel seu aspecte o mida en seria difícil la venda en malla o a granel.
  • Donació de productes. Des de Mercadona, es fan diàriament donacions de productes retirats de la venda, però aptes per al consum, a entitats socials. En la primera meitat del 2021, es van donar 10.000 tones de productes a tot Espanya.
  • Convertir allò que és inservible. Si algun producte caduca, es posa a disposició de gestors autoritzats per transformar-lo en energia, abonament o pinso.
  • Liquidació en frescos. Els preus varien en funció de la disponibilitat, de manera que, si hi ha molta quantitat d'un producte, el preu baixa per poder vendre'l més ràpid.
  • Demanar allò que és just i necessari. A Mercadona s'ajusten les comandes a la previsió de venda per evitar l'acumulació de productes a la botiga.
  • Només el que necessites. Mercadona no dona suport a la idea de comprar de més o emmagatzemar. És per això que no fa promocions/ofertes que no fomentin un consum responsable i, per contra, aplica la política de Sempre Preus Baixos.

Coneix altres mesures que la companyia du a terme en l'última Memòria Mediambiental 2019-2020 de Mercadona.  

Imatge de capçalera: Cartell oficial de la campanya 4a Setmana contra el malbaratament.