Cartell 3a Setmana contra el malbaratament

Mercadona s’adhereix a la 3a Setmana contra el malbaratament que organitza l’AECOC

28 de setembre de 2020
  • La companyia participa a través de la seva xarxa de botigues en la 3a Setmana contra el malbaratament com a entitat col·laboradora.
  • La iniciativa, organitzada per l’AECOC, es porta a terme del 28 de setembre al 4 d'octubre, i compta amb la participació d'empreses, consumidors i altres institucions.
  • Mercadona disposa de diverses estratègies per evitar el malbaratament d'aliments.

Per tercer any consecutiu, Mercadona se suma a la Setmana contra el malbaratament alimentari que organitza l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC) durant la setmana del 28 de setembre al 4 d'octubre de 2020. L'organització involucra totes les baules de la cadena alimentària en la tasca de sensibilitzar i promoure la conscienciació sobre aquest problema en la societat i la necessitat de pal·liar-lo a escala global.

Aquesta 3a Setmana contra el malbaratament té l'objectiu de fer valer la importància dels aliments i de fer-ne un bon ús, un fet que implica a tothom, des dels productors fins a la ciutadania, passant pel comerç, per fer front al malbaratament d'aliments.

A més, aquesta edició engloba el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Malbaratament d'Aliments, decretat per l'Assemblea General de les Nacions Unides per al 29 de setembre vinent. Ateses les circumstàncies, les accions es duran a terme per mitjà dels canals socials d’“Alimentación sin desperdicio” i de les empreses col·laboradores.

Mercadona se suma a la campanya de conscienciació a través de la seva xarxa de botigues per contribuir a aquesta qüestió, que té un fort impacte economicosocial i també mediambiental. Així mateix, des del 2012 la companyia està adherida a la iniciativa de l'AECOC "L’alimentació no té desaprofitament, aprofita-la", en què participen més de 500 empreses.

Estratègies contra el malbaratament alimentari de Mercadona

En el marc de la Política de gestió de residus, Mercadona disposa de diferents mesures per reduir el malbaratament d'aliments en els seus processos. Coneix algunes de les estratègies en què Mercadona continua treballant.

Imatge de capçalera: cartell oficial de la campanya 3a Setmana contra el malbaratament.

Logo Marea Verde

Logo EActiVat