Cartell oficial de la campanya 5a Setmana contra el malbaratament

Mercadona participa en la Setmana contra el malbaratament d’AECOC

26 de setembre de 2022
  • AECOC és l'organització sectorial que coordina la campanya que té lloc entre el dilluns 26 de setembre i el dissabte 1 d'octubre.
  • L'empresa posa a disposició la seva xarxa de botigues de tot Espanya per donar suport a la iniciativa contra el malbaratament.

Mercadona se suma a les accions de la 5a Setmana contra el malbaratament liderada per l'Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), que té lloc del 26 de setembre a l'1 d'octubre, coincidint amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Malbaratament d'Aliments.

Des de la primera edició, la companyia participa en la sensibilització social d'aquest problema i posa a disposició de la campanya diversos dels seus recursos.

A través de l'àmplia xarxa de botigues a Espanya i dels mitjans de cartelleria i megafonia, Mercadona divulga la importància dels aliments i anima a fer-ne un bon ús. També comparteix contingut als seus perfils oficials de xarxes socials, com aquesta deliciosa recepta d'aprofitament per fer des de casa.

El malbaratament alimentari és un problema que no solament té una forta repercussió econòmica i social, sinó també un gran impacte mediambiental negatiu. Per això, és una tasca de tots pal·liar el desaprofitament d’aliments, tant des de la població en general com des de totes les baules de la cadena alimentària.

Política de gestió responsable de residus

L’estratègia principal de Mercadona per evitar els residus que es generen en els seus processos és la reducció. En concret, per combatre la problemàtica social del malbaratament alimentari i reduir-ne l’impacte, la companyia implementa algunes mesures:

  • Donació diària de productes. Mercadona fa donacions de productes no aptes per a la venda, però sí per al consum, a entitats socials. En la primera meitat del 2022, es van donar 10.800 tones de productes a tot Espanya.
  • Transformació de productes. La companyia posa a disposició de gestors autoritzats aquells productes que caduquen per transformar-los en energia, adob o pinso per a animals.
  • Demanar allò que és just i necessari. A Mercadona s'ajusten les comandes a la previsió de venda per evitar l'acumulació de productes a la botiga.
  • Prioritzar la qualitat per damunt de l'estètica.
  • Ni ofertes ni promocions. Mercadona no anima a emmagatzemar productes de més a través d'accions promocionals. La companyia fomenta un consum responsable i aplica la política de Sempre Preus Baixos.
  • Liquidació en frescos. Ajustar els preus d'aquells productes que tenim de més per facilitar-ne la venda i evitar que els que tenim al magatzem es facin malbé.

Imatge de capçalera: Cartell oficial de la campanya 5a Setmana contra el malbaratament.