Mercadona s’adhereix al Sistema Arbitral de Consum

Mercadona s’adhereix al Sistema Arbitral de Consum

24 de gener de 2017
  • L'Agència Catalana del Consum (ACC) promou l'adhesió de les empreses a l'arbitratge, mitjançant la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC).
  • Mercadona s'adhereix a l'arbitratge de consum i incorpora els 251 supermercats que la companyia té a Catalunya.
  • Actualment la JACC compta amb més de 7.870 establiments adherits.

Divendres passat, 20 de gener, va tenir lloc a la seu de l’Agència Catalana del Consum (ACC) la signatura del conveni d’adhesió de l’empresa Mercadona al Sistema Arbitral de Consum de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC), amb l’assistència del director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales; la presidenta de la JACC, Mariló Gramunt, i la directora de l’ACC, Montserrat Ribera.

L’ACC, en la seva missió de garantir els drets de les persones com a consumidores i usuàries, promou l’adhesió de les empreses al Sistema Arbitral de Consum, ja que representa una garantia de qualitat afegida perquè, en cas de conflicte, ambdues parts poden acceptar els procediments de la mediació i l’arbitratge de consum, sistemes extrajudicials de resolució de conflictes, voluntaris i gratuïts.

Amb la signatura d’aquest acord, per tant, es manifesta la voluntat de col·laboració entre Mercadona i la JACC. A l’incorporar-se a la resolució d’eventuals reclamacions mitjançant l’arbitratge de consum, Mercadona reforça davant els consumidors la seva imatge d’empresa puntera en el sector de la distribució alimentària.

Més de 7.870 establiments adherits

El nombre d’establiments adherits al Sistema Arbitral de Consum supera ja els 7.870, una xifra que no ha deixat d’augmentar any rere any i que posa de manifest la confiança que les empreses dipositen en aquest mecanisme. Actualment, l’arbitratge de consum segueix sent un plus de qualitat i confiança per a les empreses que ofereixen aquesta possibilitat.

Augment de la resolució de reclamacions per mediació i arbitratge

Pel que fa a la resolució de reclamacions per la via de la mediació i l’arbitratge, durant el 2015 els serveis de l’ACC van resoldre 7.756 casos per mediació, una xifra que representa un 9,94% més que al 2014, i van dictar 3.234 laudes arbitrals, el doble que en anys anteriors.