Lliurament productes a la iniciativa d’Alicante Gastronómica Solidaria

Mercadona s’adhereix a la iniciativa d’Alicante Gastronómica Solidaria amb el lliurament diari de productes

20 de abril de 2020
  • Inicia la seva col·laboració amb el lliurament de 2.800 flams per confeccionar el menú que diàriament s'elabora a les cuines del CdT i que Alicante Gastronómica Solidaria reparteix als col·lectius més necessitats amb la coordinació de la Creu Roja i Càritas.
  • Fins ara, la companyia ha donat més de 31.700 quilos de productes a les diferents entitats i organitzacions socials de la província d'Alacant.
  • El 2019 la companyia va donar un total de 135 tones d'aliments de primera necessitat a la província d'Alacant.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que es viu ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, ha iniciat la seva col·laboració amb Alicante Gastronómica Solidaria amb el lliurament de 2.800 flams d'ou per completar els menús diaris que s'elaboren des dels CdT d'Alacant i Torrevieja. Aquest projecte solidari s'ha pogut dur a terme gràcies a la Cambra de Comerç d'Alacant, la Diputació d'Alacant, GVATurisme, la Institució Firal Alacantina i CEV Alacant, entre moltes altres associacions i institucions.

A aquest primer lliurament seguirà l'aportació diària de productes que Mercadona farà des d'alguns dels seus supermercats per a l'elaboració dels diferents menús diaris que elabori Alicante Gastronómica Solidaria. Aquesta col·laboració se suma a les que la companyia està fent durant la situació excepcional que es viu ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, del començament de mes ençà ha lliurat, de manera esglaonada, més de 31.700 quilos d'aliments de primera necessitat a diverses entitats socials d'Alacant, com ara als menjadors socials de La Sal de la Tierra i de l'Associació Social La Prosperidad, tots dos d'Alacant ciutat, amb què la companyia ja col·labora habitualment. També es van fer lliuraments al menjador social de l'Associació Extiende tu Mano de Dénia i al d’Alimentos Solidarios de Torrevieja, així com al Banc d'Aliments de la província, Càritas, la Creu Roja i DYA Elx.

D’altra banda, el president d’Alicante Gastronómica Solidaria, Carlos Baño, ha volgut agrair la solidaritat i la generositat de Mercadona, i ha destacat "que està sent tot un exemple al conjunt del país i, per descomptat, des de l'organització volem traslladar tota la nostra gratitud, ja que aportacions com les de Mercadona són les que ens permeten arribar a cuinar 1.000 racions al dia al CdT d'Alacant i poder encendre els fogons del CdT de Torrevieja, amb la idea de poder arribar a tota la província d'Alacant".

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 2.565 tones d'aliments -2.450 a Espanya i 115 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona prengués la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

AixòNOhadePARAR perquè Això Passarà

Imatge de capçalera: lliurament a Alicante Gastronómica Solidaria.