Mercadona obre avui el seu primer supermercat a Ceuta

Mercadona obre avui el seu primer supermercat a la ciutat autònoma de Ceuta

13 de setembre de 2018
  • La nova botiga, ubicada a La Almadraba, ha suposat la creació de 128 llocs de treball estables i de qualitat.
  • El nou supermercat, en què la companyia ha invertit 7,6 milions d'euros, disposa d'una sala de vendes de 2.062 metres quadrats i 210 places d'aparcament.

Mercadona ha obert avui el seu primer supermercat a Ceuta. La nova botiga, ubicada a La Almadraba, ha suposat una inversió de 7,6 milions d'euros i és la primera de les dues que la companyia té projectades a la ciutat autònoma.

El nou supermercat, que ha suposat la creació de 128 llocs de treball estables i de qualitat, respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant a la seva xarxa de centres. El primer supermercat de la companyia a Ceuta té una superfície de sala de vendes de 2.062 m2 i 210 places d'aparcament. Disposa d'un disseny totalment renovat respecte de l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions, en què s’aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

La nova botiga presenta novetats en totes les seccions, de què se’n beneficien tant els "Caps" (com la companyia anomena els seus clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil al tall, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i màquina de suc de taronja acabat d'esprémer, entre d’altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients amb l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, i dos nous models de carretons, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com una zona de menjador més equipada i uns armariets personals més amplis i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona ha pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte del model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia.  

Igualment, aquest nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre d’altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona a la ciutat autònoma de Ceuta es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.