Logotip façana botiga Mercadona

Mercadona lliura més de 42.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Ceuta

30 de desembre de 2020
  • Fins ara, la companyia ha donat 98 tones de productes i aliments al Banc d'Aliments i a la Fundació Cruz Blanca.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 42.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Ceuta durant el 2020, arran d'haver reforçat el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19.

Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, ha intensificat el seu Model Responsable col·laborant amb el Banc d'Aliments i la Fundació Cruz Blanca, entitats a les quals ha donat més de 98 tones de productes de primera necessitat, un 252 % més que el 2019, del començament d’any ençà. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació de complexitat extraordinària com la que estem vivint.”

D’altra banda, Pedro Mariscal, president del Banc d'Aliments de Ceuta, agraeix la tasca de la companyia "per les seves donacions contínues en un any especialment complicat derivat de la pandèmia que hem patit i que ha fet que les necessitats de les famílies hagin augmentat exponencialment. Sense la solidaritat i l'ajut d'empreses com Mercadona seria impossible seguir ajudant els centenars de famílies que atenem".

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 289 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 16.505 tones d'aliments -15.498 a Espanya i 1.007 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat