Responsables de la Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donació

Mercadona lliura més de 3 milions de quilos d’aliments i articles d’higiene personal a entitats socials de Catalunya durant el 2020

04 de gener de 2021
  • Reforça el seu compromís solidari i duplica les donacions respecte de l’any 2019 a conseqüència de la situació derivada de la COVID-19.
  • Col·labora diàriament amb 156 entitats socials i organitzacions benèfiques de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, i participen els 250 supermercats de Mercadona a Catalunya.
  • Dona 21.600 litres de llet sencera Hacendado a la Creu Roja.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha reforçat el seu compromís solidari amb Catalunya durant el 2020 incrementant les donacions, a conseqüència de la situació excepcional ocasionada per la COVID-19, fins als més de 3 milions de quilos d’aliments i articles d’higiene personal, xifra que dobla la del 2019, any en què en va lliurar 1.478.000 quilos.

Les donacions s’han fet a 156 entitats socials i organitzacions benèfiques de tot el territori, com ara els quatre bancs dels aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya i el Banc de Productes no Alimentaris La Nau, entre d’altres. Del total d’entitats, 98 corresponen a les comarques de Barcelona, 27 a les de Tarragona, 22 a les de Girona i 9 a les lleidatanes.

A més, cal afegir que durant el 2020 Mercadona ha anat ampliant progressivament el nombre de supermercats que fan donacions de productes no aptes per a la venda, però sí per al consum. Des del mes de setembre passat, hi participen totes les botigues que la cadena té a Catalunya, 250 en total.

De les 3.036 tones donades, 1.752 s’han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, 689 entre les tarragonines, i 356 i 239 s’han destinat a les comarques de Girona i de Lleida, respectivament.

Pel que fa als productes, la cadena ha lliurat aliments, tant secs com frescos, com ara llet, llegums, pasta, carn i peix fresc envasat, fruita i verdura, iogurts i postres làcties, pa de motlle, cereals, i sucs i batuts refrigerats, entre d’altres; també articles d’higiene personal, entre els quals destaquen xampús, gels i desodorants, així com parament infantil, com xumets, mossegadors, biberons i tetines per a nadons. 

Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, ha agraït “la tasca que estan duent a terme les entitats socials i organitzacions benèfiques de Catalunya” i ha assenyalat: “Mercadona respon així a la crida feta per les entitats i reforça les donacions amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, les demandes dels col·lectius més necessitats en un any especialment complicat com ha estat el 2020. Això representa per a la companyia la satisfacció de dur a terme els nostres objectius de solidaritat i responsabilitat social.”   

En aquest sentit, la companyia també ha fet efectiu avui el lliurament de 21.600 litres de llet sencera Hacendado a la Creu Roja a Catalunya.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament.

Mercadona també col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables de la Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donacióResponsables de la Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donació.

Logo EActiVat