Blas Sánchez, tècnic coordinador del Banc d’Aliments de Cadis, juntament amb Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, durant el lliurament d’aliments

Mercadona lliura 5.260 quilos d’aliments al Banc d’Aliments de Cadis

19 de juny de 2020
  • La companyia referma la seva col·laboració amb l’entitat amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara oli d’oliva, lactis i sopes.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19 i dona resposta a les necessitats derivades d’aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.
  • Fins ara, la companyia ha donat més de 358 tones de productes i aliments a les diferents entitats i organitzacions socials de Cadis.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, en l'última setmana ha fet una nova donació de 5.260 quilos de productes de primera necessitat, com ara oli d'oliva, lactis i sopes, al Banc d'Aliments de Cadis. Del començament d'any ençà, Mercadona ha lliurat més de 73 tones d'aliments a aquesta entitat.

En el compromís de fer costat als col·lectius més desfavorits, la companyia ha reforçat el seu procés de donacions amb les entitats socials de la província de Cadis amb què col·labora i ha implementat noves mesures que garanteixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'aquestes organitzacions. En aquest sentit, del començament d’any ençà ha lliurat més de 358.000 quilos d'aliments a la província, dels quals 284.000 han anat destinats als menjadors socials amb què Mercadona col·labora a la província gaditana.

Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, ha destacat: “La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. Esperem que les donacions que estem duent a terme ajudin a assolir aquest objectiu.”

D’altra banda, Salud González, presidenta del Banc d'Aliments de Cadis, ha agraït novament la col·laboració que Mercadona "ha prestat sempre a aquesta entitat". "La generositat de la companyia ha estat molt important per fer front a la crisi que vivim actualment a conseqüència de la COVID-19", comenta. González ha destacat a més "l'agilitat i la diligència amb què, en nombroses ocasions, Mercadona ha respost i respon adaptant-se a la demanda creixent de famílies necessitades que el Banc d'Aliments de Cadis està atenent en els darrers mesos, tant en cases d'acollida com en menjadors socials.”

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb 267 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 6.532 tones d'aliments -6.264 a Espanya i 268 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona va prendre la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els Proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Blas Sánchez, tècnic coordinador del Banc d’Aliments de Cadis, juntament amb Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, durant el lliurament d’alimentsBlas Sánchez, tècnic coordinador del Banc d’Aliments de Cadis, juntament amb Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, durant el lliurament d’aliments.

Logo EActiVat