Entrada botiga Mercadona

Mercadona lliura 5.000 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc dels Aliments de Navarra

05 de novembre de 2019
  • El 2018 la cadena de supermercats ha donat més de 206.000 quilos de productes de primera necessitat a diferents entitats a Navarra.

Mercadona ha donat a la Fundació Banc dels Aliments de Navarra (BAN) 5.000 quilos de productes de primera necessitat, concretament melmelada, sucre, cacau, oli, llegums cuits i patata fresca. Es renova, així, el conveni de col·laboració entre totes dues entitats, que va començar el 2013. Des de llavors, Mercadona ha donat al BAN 25.000 quilos de productes de primera necessitat. Aquest conveni també permet la participació dels supermercats de Mercadona a Navarra en les campanyes anomenades "Gran Recapte", en què la resposta solidària dels seus clients suma més quilos de productes als que dona Mercadona.

En el lliurament han estat presents Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc dels Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha afirmat que “aquesta és una mostra de la implicació de Mercadona amb la societat navarresa". Per la seva banda, Fernández ha agraït "la donació que s’ha fet avui i la col·laboració contínua de Mercadona amb el BAN".   

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, Mercadona no només realitza aquesta col·laboració amb el BAN, sinó que també col·labora diàriament, donant productes de primera necessitat, amb la Fundació Ilundáin Haritz Berri, Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari Paris 365, l’escola taller d’Estella-Lizarra, el menjador solidari Villa Javier de Tudela i l’Hogar San Francisco Javier de Tafalla. Amb totes aquestes col·laboracions es van assolir durant el 2018 més de  206.000 quilos d’aliments donats.

Imanol Flandes, director de Relaciones Externas de Mercadona en Navarra, y Joaquín Fernández, presidente de la Fundación Banco de Alimentos de NavarraImanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc dels Aliments de Navarra.

Mercadona a Navarra

Mercadona té onze botigues a Navarra: tres a Pamplona (a l’av. Gipuzkoa, a l’av. San Jorge i a l’av. Sancho el Fuerte) i una a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 604 persones, amb ocupació estable i de qualitat. Un altre fet que demostra l'aposta de Mercadona per Navarra són els 470 milions d'euros en compres realitzades a proveïdors navarresos el 2018, xifra que suposa un increment del 19 % respecte a l'any anterior, així com la inversió de 8 milions d'euros. A més, l'aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat ha fet que la cadena de supermercats compri 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra durant l'última campanya, fet que suposa un increment del 200 % respecte a la campanya anterior.

Fundació Banc dels Aliments de Navarra

El Banc dels Aliments de Navarra (BAN) és una fundació benèfica, sense ànim de lucre, integrada a la Federació Espanyola de Bancs dels Aliments (FESBAL) i a la Federació Europea de Bancs dels Aliments (FEBA) des del 1996. Té com a objectiu prioritari la millora de les condicions alimentàries dels grups de persones en risc o situació d'exclusió social, com a base per a la seva integració, i la lluita contra el malbaratament alimentari. El 2018, els 176 voluntaris del BAN han distribuït 3.748 tones d'aliments, a través de 193 entitats socials de Navarra; això ha permès lliurar 134 quilos per persona a cada un dels 24.652 usuaris del BAN.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seves botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler.

A més, Mercadona col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs dels aliments i altres entitats benèfiques de tot Espanya per a la donació diària d'aliments, i també en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 33 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.