Furgoneta de repartiment de Mercadona

Mercadona lliura 4.500 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

27 de juny de 2018
  • El 2017 la cadena de supermercats ha donat més de 208 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats de Navarra.

Mercadona ha donat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra (BAN) 4.500 quilos de productes de primera necessitat, concretament llet, oli d'oliva i de gira-sol i llegums cuits. Es renova així el conveni de col·laboració entre les dues entitats, que va començar el 2013. Des de llavors, Mercadona ha donat al BAN 17.000 quilos de productes de primera necessitat. Aquest conveni també ha permès la participació dels supermercats de Mercadona a Navarra en les campanyes anomenades "Gran Recapte", en què la resposta solidària dels clients ha permès sumar més quilos de productes als que dona Mercadona.

En el lliurament han estat presents Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha explicat que "aquesta col·laboració amb el BAN ens permet tornar a la societat part del que en rebem". Per la seva banda, Fernández ha agraït "aquesta ajuda, que ens serveix per continuar amb el nostre objectiu de millorar les condicions alimentàries de les persones en risc o situació d'exclusió social".

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, Mercadona no només col·labora amb el BAN, sinó que també lliura diàriament productes de primera necessitat a la Fundació Ilundáin Haritz Berri, a les Hermanitas de los Pobres de Pamplona, ​​al menjador solidari París 365 i a l'Escola Taller d’Estella-Lizarra. Durant el 2017, totes aquestes col·laboracions van aconseguir més de 208 tones d'aliments donats.

Mercadona a Navarra

Mercadona té 11 botigues a Navarra i una plantilla de 574 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat. A més, la companyia manté relació comercial amb 714 pimes d'aquesta comunitat i el 2017 ha fet compres a proveïdors navarresos per valor de 394 milions d'euros, un 45 % més que l'any anterior. Són exemples dels seus proveïdors agroalimentaris i de l’aposta pel producte local la compra d'1 milió de quilos de carxofa a Tudela, 6.000 quilos d'espàrrec blanc amb IGP Navarra, 4,3 milions de quilos de ceba, 2,5 milions de quilos d'endívies, 1,3 milions d'unitats d'enciam batàvia i més de 13.000 anolls.

Sobre la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

El Banc d'Aliments de Navarra (BAN) és una fundació benèfica, sense ànim de lucre, integrada a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL) i a la Federació Europea de Bancs d’Aliments (FEBA) des del 1996; té com a objectiu prioritari la millora de les condicions alimentàries dels grups de persones en risc o situació d'exclusió social, com a base per a la seva integració, i la lluita contra el malbaratament alimentari. El 2017 els 180 voluntaris del BAN han distribuït 3.714 tones d'aliments a través de 210 entitats socials de Navarra, fet que ha permès lliurar 102 quilos per persona a cada un dels 32.791 usuaris del BAN.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia de RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seves botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els interproveïdors.

A més, Mercadona col·labora amb més de 140 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de tot Espanya per a la donació diària d'aliments, i també en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 27 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.