Ús de galetes

Utilitzem "galetes" pròpies i de tercers per elaborar el lloc. Si continua navegant accepta el seu ús.

Més informació i política de galetes.

Exterior botiga Mercadona

Mercadona inaugura una nova botiga eficient a Madrid

16 de juliol de 2019
  • La nova botiga suposa la creació de 55 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • Aquesta nova botiga eficient presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l’aspecte mediambiental, com tecnològic i de servei, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 4 milions i en la seva construcció han participat 66 proveïdors, que han donat feina a més de 225 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura avui un nou supermercat eficient a Madrid, concretament al c/ Ricardo San Juan, n. 30-36. Aquest supermercat, que obre amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona que reforça l'excel·lència en el servei i optimitza l'acte de compra dels clients, presenta millores de què es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a això, aquest nou supermercat ofereix novetats en totes les seves seccions. Per exemple, disposa d'un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una gòndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d'esprémer, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada o una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla, entre altres novetats.

Així mateix, en aquesta botiga s'incorpora la nova secció "A punt per Menjar", que ofereix un total de 35 plats diferents, que pràcticament es dupliquen ja que es poden personalitzar en alguns casos, com ara les amanides, les pizzes o les pastes. Totes aquestes opcions se serveixen en envasos fabricats amb materials naturals, com la canya de sucre (material compostable), el cartró o el paper.

A més, el supermercat de Madrid disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, uns passadissos més amplis, una àrea de descans a la botiga mateixa amb cadires i taules on els "caps" poden consumir el plat acabat de preparar i acompanyar-lo de begudes fredes i cafè calent, un nou model de carretó de la compra i un nou model de carretó tipus cistell, molt més ergonòmics i lleugers.

Aquesta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.390 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l'entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

En la construcció d'aquesta nova botiga eficient de Mercadona han participat 66 proveïdors, que han donat feina a 225 persones durant la fase d'obra.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'aquest supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 56 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que s’hi desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament del 2018, Mercadona va invertir 607 milions d'euros tant en la reforma com en l’obertura de nous supermercats amb aquest nou Model de Botiga.

Responsabilitat Social de Mercadona a la Comunitat de Madrid

Amb la posada en marxa d'aquest supermercat, Mercadona manté la seva aposta decidida per la Comunitat de Madrid, on té 185 botigues i una plantilla de 10.300 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat. Així mateix, la companyia treballa amb 62 Proveïdors Totaler d'aquesta comunitat, als quals realitza compres per valor de 2.304 milions d'euros a l'any.