Donacions d'aliments de Mercadona a Sevilla

Mercadona fa la seva donació anual al Banc d'Aliments de Sevilla

26 de juny de 2024
  • La companyia reforça el seu compromís amb la institució perquè pugui atendre les necessitats bàsiques dels 40.000 usuaris que té a la província.

En el marc de la seva estratègia de responsabilitat social, Mercadona ha fet la seva donació anual al Banc d'Aliments de Sevilla. En aquesta ocasió, la companyia ha donat 17.280 pots de tomàquet fregit. D'aquesta manera, la companyia de supermercats físics i de venda online reforça el seu compromís amb la institució perquè continuï atenent les necessitats bàsiques dels 40.000 usuaris que l’entitat té a la província.

Segons Jesús Maza, president del Banc d'Aliments de Sevilla, aquesta donació suposa "una aportació important per a l'estoc del nostre magatzem d'aliments no peribles, ja que són aliments que componen el cistell bàsic de productes que es lliuren diàriament a les entitats col·laboradores". Un cop més, el Banc d'Aliments de Sevilla "agraeix a Mercadona aquesta contribució anual i la resta de col·laboracions que es fan al llarg de l'any".

Per la seva banda, Elena Cintado, directora de Relacions Externes de Mercadona a la província de Sevilla, assenyala que aquesta donació anual és una mostra del "compromís ferm" de Mercadona "amb les entitats que donen servei als col·lectius més desfavorits, com és el cas del Banc d’Aliments de Sevilla".

Pla d'Acció Social de Mercadona

En el marc de la seva acció social, i per mantenir el seu compromís amb els col·lectius més vulnerables, Mercadona fa un esforç important per ampliar la seva xarxa de col·laboració amb entitats socials. A Andalusia, al tancament de l’exercici passat, la companyia col·laborava diàriament amb 212 entitats socials, a les quals va lliurar 4.772 tones de productes en el conjunt de l'any, l’equivalent a 79.545 carretons de compra. 

A la província de Sevilla, l’empresa va donar l’any passat 661 tones d'aliments de primera necessitat a les 43 entitats socials amb què col·labora, entre elles el Banc d’Aliments de Sevilla. Aquest volum es traduiria en més d’11.000 carretons de compra.

Mercadona també col·labora any rere any en les diferents campanyes que organitza la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL). A més del Recapte de Primavera recent, cal destacar el Gran Recapte d’Aliments que va tenir lloc del 24 al 30 de novembre, gràcies al qual entre la companyia i els seus clients es van donar més de 2,6 milions d'euros per transformar-los íntegrament en aliments.

Una política integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Mercadona també col·labora amb fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de la companyia és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.