Cinc anys de Mercadona a Portugal

Mercadona fa cinc anys a Portugal, on ha executat una inversió de 1.000 milions d'euros

02 de juliol de 2024
  • La companyia té 50 botigues, 2 blocs logístics i una plantilla formada per 6.000 persones amb ocupació estable i de qualitat.
  • En aquests cinc anys, Mercadona ha comprat a proveïdors portuguesos per valor de més de 3.000 milions d'euros, ha facturat 2.770 milions d'euros i ha pagat 370 milions d'euros en concepte d'impostos a l'Estat portuguès.

Mercadona commemora el seu cinquè aniversari a Portugal, on va obrir la seva primera botiga el 2 de juliol del 2019 a la ciutat de Vila Nova de Gaia, a Canidelo (Porto). Aquest mateix any, la companyia va obrir nou botigues més, situades als districtes de Porto, Aveiro i Braga.

Durant aquests cinc anys, l'empresa ha invertit un total de 1.000 milions d'euros a Portugal, cosa que li ha permès d’obrir 50 supermercats (amb unes vendes de més de 2.770 milions d'euros) i 2 blocs logístics, un a Póvoa de Varzim (Porto) i un altre a Almeirim (Santarém). Aquest darrer entrarà en funcionament enguany, després d'una inversió de més de 250 milions d'euros. En termes d'ocupació, la companyia ha generat 6.000 llocs de treball estable i de qualitat.

Dades de Mercadona PortugalInfografia de Mercadona a Portugal.

Va ser el 2016 quan Mercadona va anunciar el seu projecte d'internacionalització amb la creació de l'empresa portuguesa Irmãdona Supermercados, amb seu a Vila Nova de Gaia. Aquest mateix any, va fer les primeres contractacions i el 2017 va engegar el seu primer centre de coinnovació, a Matosinhos (Porto), per adaptar l’oferta als hàbits i les preferències del consumidor portuguès. Dos anys després, la primera botiga de Mercadona ja tenia 1.000 nous productes adaptats al mercat portuguès, prova de l'aposta de la companyia per oferir un assortiment eficaç i garantir la màxima qualitat.

Després d’obrir diverses botigues al nord de Portugal, el 2022 Mercadona va arribar a l'àrea metropolitana de Lisboa, amb obertures als districtes de Lisboa i Setúbal.

Aquest projecte d'internacionalització ha permès a Mercadona de conèixer nous proveïdors portuguesos i treballar-hi. A més, ha fet possible que els consumidors espanyols coneguin productes portuguesos com ara pa, brioixeria, formatges, vins i altres productes típics del país lusità. Aquest compromís de la companyia amb els proveïdors portuguesos es reflecteix en els 3.000 milions d'euros en compres des del 2019.

Amb la premissa de "compartir amb la societat part del que rep", Mercadona també ha desenvolupat al país un Pla d'Acció Social que inclou la donació d'aliments. En aquest context, totes les botigues de Portugal col·laboren amb entitats socials, amb la donació diària de productes de primera necessitat. En els darrers cinc anys, Mercadona ha donat aproximadament 5.500 tones d'aliments a entitats socials en les diferents regions on és present.

"Mercadona ha avançat i ha après molt amb l’entrada al mercat portuguès, un mercat molt competitiu. Avui, ens plau poder dir que l'esforç que fem per adaptar-nos al país es reflecteix en el desig de les persones de tenir prop els nostres supermercats, tot i que encara ens queda molt per fer per convertir-nos en l'empresa portuguesa que volem ser a Portugal. Aquests cinc anys han demostrat ser un bon començament i una motivació per continuar construint un projecte de creixement compartit i sostenible que generi ocupació i riquesa al país, i que en contribueixi al desenvolupament econòmic", afirma Inês Santos, directora de Relacions Institucionals de Mercadona a Portugal.

Oficines de Mercadona a PortugalOficines centrals de Mercadona a Portugal.

Supermercat Mercadona a Canidelo, PortugalBotiga de Mercadona a Canidelo (Portugal).