Exterior de la botiga amb el logotip de Mercadona

Mercadona dona més de 6.600 quilos d'aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz

04 de febrer de 2021
  • Del començament del 2021 ençà, la companyia ha donat 17.000 quilos de productes i aliments a les diferents entitats i organitzacions socials de la regió.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la covid-19, i dona més de 6.600 quilos d'aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, per ajudar els qui més ho necessiten.

Maribel Martín-Romo, directora de Relacions Externes de Mercadona a Extremadura, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i els menjadors socials de la regió. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.”

D’altra banda, Cristina Herrera, presidenta de la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz, agraeix una vegada més a Mercadona la seva col·laboració amb la Fundació. “Amb aquest ajut, podrem garantir els propers repartiments de febrer i març als més de 15.200 beneficiaris de la província de Badajoz que atenem mensualment. A causa de la crisi sanitària que estem passant, el nombre de beneficiaris va augmentant dia a dia, per la qual cosa aquesta donació que Mercadona ens ha fet és importantíssima. Un cop més, fan costat als més vulnerables de la província.”

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

La companyia ha donat més de 17.000 tones de productes el 2020 a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d'Espanya i Portugal. Aquesta quantitat significa un augment del 84 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte de l'any anterior, a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Aquestes donacions equivalen a més de 283.000 carretons de la compra i es fan a través de la col·laboració amb més de 290 menjadors socials, més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques tant d'Espanya com de les zones de Portugal on Mercadona és present.

Així mateix, la companyia va mostrar el seu suport amb donacions addicionals al llarg de l'any, com els lliuraments que es van fer el març i l’abril a l'hospital de campanya habilitat a la Fira IFEMA de Madrid.

També els "Caps" (clients) han col·laborat en aquesta campanya amb la donació de 3.800 tones, que equivalen a més de 63.000 carretons, en les diferents operacions quilo que s'han fet al llarg de l'any.

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011 és soci del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables de Mercadona i la Fundació Banc d’Aliments de BadajozResponsables de Mercadona i la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz.

Logo EActiVat