Representants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la donació

Mercadona dona 4.000 d'unitats de vasets d'arròs i quinoa a la Creu Roja Valladolid

05 de octubre de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb l'entitat amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara vasets d’arròs preparat i quinoa.
  • Mercadona manté el seu compromís amb diverses entitats socials i benèfiques de tota la regió i lliura producte diàriament a 38 menjadors socials.
  • L’any passat Mercadona va donar un total de 1.437 tones d'aliments -l'equivalent a 24.000 carretons de la compra (un 35 % més que l'any anterior)- a la regió.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, la companyia, que durant el 2020 va donar més de 1.437 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha lliurat 4.000 vasets d’arròs i quinoa envasats a la Creu Roja de Valladolid per a donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. El lliurament ha tingut lloc avui al supermercat situat al carrer Miguel de Unamuno, al barri de Covaresa.

Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i els menjadors socials de Valladolid i província. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem passant."

D'altra banda, la Creu Roja a Valladolid agraeix un cop més "la tasca i el compromís de Mercadona amb les persones més vulnerables. Durant el darrer any, a causa de l'impacte econòmic generat per la pandèmia de la COVID-19, les demandes d'ajuda alimentària a la Creu Roja s'han incrementat. En aquest sentit, el suport i la col·laboració de les empreses són essencials, ja que, de manera solidària, contribueixen a pal·liar la necessitat bàsica d'alimentació".

L’any 2020 Mercadona va duplicar les seves donacions de producte respecte de l’any anterior un 35 %, l’equivalent a 24.000 carretons de la compra, a través de la col·laboració amb més de 38 menjadors socials de tota la regió, i de les diferents seus del Banc d'Aliments, la Creu Roja o Càritas Diocesana on la companyia és present.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos de Mercadona és tornar a la societat part del que en rep. És per això que, des de fa anys, la companyia té en marxa diferents iniciatives socials. Una d'elles és la donació d'aliments, amb què durant el primer semestre del 2021 ha donat 10.000 tones de productes a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de tot Espanya i de les zones de Portugal on la companyia és present, un 30 % més que en el mateix període del 2020.

Aquesta quantitat equival a més de 160.000 carretons de la compra, amb els quals la companyia dona suport a més de 290 menjadors socials, més de 60 bancs d'aliments i altres entitats de tots dos països.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Representants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la donacióRepresentants de la Creu Roja i de Mercadona a Valladolid durant la donació.