Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)

Mercadona dona 2,6 tones d’aliments de primera necessitat a la Fundació San Lázaro (Madrid)

02 de juliol de 2020
  • La companyia referma la seva col·laboració amb entitats socials com la Fundació San Lázaro, amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara llet, oli, arròs, llegums i pasta.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19 i dona resposta a les necessitats derivades d’aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.
  • Fins ara, la companyia ha donat més de 280 tones de productes i aliments a les diferents entitats i organitzacions socials de la Comunitat de Madrid.
  • El 2019 la companyia va donar un total de 403 tones d'aliments de primera necessitat només a la Comunitat de Madrid.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, reactiva el seu procés de donacions a les entitats socials de la Comunitat de Madrid amb què col·labora habitualment i implementa noves mesures que garanteixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'aquestes organitzacions.

José Antonio Rueda, director de Relacions Externes de Mercadona a Madrid, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i els menjadors socials de la Comunitat de Madrid, on el 2019 va donar 403 tones d'aliments. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint”.

Per la seva banda, Francisco de Borbón y Escasany, duc de Sevilla, president de la Fundació San Lázaro a Espanya, comenta que “el coronavirus no ha estat només una catàstrofe sanitària. L'entramat empresarial econòmic i social ha quedat danyat i, amb això, tota la societat espanyola. Conscients de les conseqüències econòmiques de la COVID-19, vam decidir plantejar-nos una assistència encaminada al repartiment d'aliments i material d'higiene, activitat que es va denominar Comer es lo Primero, ja que efectivament la pèrdua d'ingressos i de feina de tantes famílies ens van fer decidir que aquesta activitat tingués preferència sobre totes les altres pel que fa a la nostra voluntat de desenvolupar els objectius assistencials propis de la nostra Institució. És molt important per a la Fundació San Lázaro poder comptar amb empreses compromeses, no només amb la reconstrucció econòmica sinó també amb la social. Aquesta aportació de Mercadona ens ajudarà sens dubte a donar més cobertura al col·lectiu de persones vulnerables perquè ningú no es quedi enrere i puguem tirar tots endavant, també els qui pitjor ho estan passant”.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 7.348 tones d'aliments -7.058 a Espanya i 291 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona prengués la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid).

Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid)Donació de productes de Mercadona a la Fundació San Lázaro (Madrid).

Logo EActiVat