Mapa donacions Mercadona durant el primer semestre del 2022

Mercadona dona 10.800 tones d'aliments durant la primera meitat del 2022, un 8 % més que en el mateix període del 2021

09 de agost de 2022
  • Durant el primer semestre del 2022, Mercadona ha donat l'equivalent a més de 180.200 carretons de la compra.
  • La companyia dona suport a més de 410 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d’arreu d’Espanya i Portugal, i hi col·labora.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat 10.800 tones de productes de primera necessitat des de principi d'any, un 8 % més que en el mateix període del 2021, any en què en va donar 10.000 tones. 

Vídeo en castellà

Les donacions, que equivalen a més de 180.200 carretons de la compra, han anat destinades als més de 410 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d'Espanya i Portugal amb què la companyia col·labora.

Document en castellà

Listado entidades sociales con las que colabora Mercadona

Descargar

 

A més, Mercadona dona suport a altres iniciatives que organitzen els bancs d'aliments d'Espanya, com el Gran Recapte d’Aliments o les Operacions Quilo Virtuals, en què col·labora amb els seus recursos humans i logístics. De fet, en l'última Operació Quilo Virtual de Primavera en la qual va participar, la companyia va posar a disposició de la iniciativa 1.402 botigues.

Mapa donacions de Mercadona durant el primer semestre del 2022

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. Per exemple, col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l’any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.