Juan Roig y los miembros del Comité de Dirección de Mercadona durante la presentación de resultados 2015.

Mercadona contractarà a 120 directius per a Portugal

13 de juliol de 2016
  • Ofereix ocupació estable i de qualitat, un pla de carrera i destinarà més de 50.000 euros a la formació de cada seleccionat.
  • Els candidats poden enviar els seus CV a través d'Indeed, o per mitjà de les diferents universitats portugueses que col·laboren en aquest procés de selecció. 

Mercadona va a iniciar la incorporació i contractació dels 120 primers nous directius que lideraran el projecte de la cadena a Portugal. En concret, i amb el propòsit d'estar present als dos territoris més rellevants d'aquest país, 60 d'ells treballaran a Lisboa i els altres 60 estaran a Porto.

Amb l'inici d'aquest procés es configura gran part de l'estructura i posicions claus de l'organització a Portugal i es creen les bases necessàries perquè Mercadona engegui un equip humà que creixi professionalment i demostri el compromís de la cadena amb l'ocupació estable i de qualitat en aquest país.

Els nous directius estaran immersos durant 18 mesos en un programa de formació propi en el qual Mercadona invertirà més de 50.000 euros per treballador. Durant aquest procés rebran formació específica en el Model de Qualitat Total de Mercadona, habilitats directives i lideratge, i tindran un procés d'immersió en els diversos departaments de l'empresa.

“També, a Portugal, aspirem a ser una empresa referent en la generació d'ocupació estable i de qualitat, per això, des de Mercadona, agraïm a les diferents universitats portugueses que col·laboren en el procés de selecció l'oportunitat que ens ofereixen per captar excel·lent talent humà i la seva capacitat per identificar professionals que connectin amb els nostres valors”, ha assenyalat Javier Casans, director de formació RRHH de Mercadona.

Requisits i inscripció

Per cobrir aquests llocs de treball la companyia busca perfils de llicenciat amb postgrau o master en economia, administració d'empreses, dret, arquitectura i enginyeria, que tinguin permís de conduir i disponibilitat per viatjar de forma habitual.

Els interessats poden enviar el seu curriculum vitae a través del portal de www.mercadona.es o la plataforma Indeed. A més, la companyia col·labora en aquest procés de selecció amb diferents universitats portugueses.

Projecte de Mercadona a Portugal

Mercadona ha anunciat recentment l'engegada del seu pla d'internacionalització amb l'entrada al mercat portuguès. El seu objectiu és obrir les quatre primeres botigues a 2019. L'empresa preveu invertir al principi 25 milions d'euros i estima crear entorn de 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió.

Aposta sostinguda pel creixement professional i la conciliació

Mercadona té previst consolidar a Portugal el seu model de RRHH, un model que aposta per les persones i pel seu desenvolupament professional, basat en llocs de treball estables i de qualitat i que promou l'equitat, la conciliació i la promoció interna. Aquestes característiques han contribuït al fet que, des de fa anys, la companyia sigui reconeguda en l'àmbit laboral, tal com demostren diferents estudis de referència com el MERCO Persones o l'estudi sobre la Situació de Conciliació a Espanya, elaborat per l'Institut Internacional de Ciències Polítiques, que la reconeixen com una de les companyies de referència en la gestió dels Recursos Humans i la primera del sector de la distribució.

PRINCIPALS FETS​ 2015
Promoció interna 338 persones promocionades 
Pla d'Igualtat 51% dels llocs promocionats són dones 
Inversió en formació 39 milions d'euros 
Plans de formació 10.623 persones han participat en plans de formació 
Conciliació 15.630 treballadors han gaudit jornades reduïdes 
Protecció de la maternitat  2.769 treballadores van gaudir d'1 mes més de baixa maternal 
Prima per objectius 277 milions d'euros repartits entre la plantilla