Logo de Mercadona en la pared de una tienda.

Mercadona aprova iniciar el seu projecte d'internacionalització a Portugal

23 de juny de 2016
  • El Comitè de Direcció de la companyia ha aprovat, en la recent reunió de juny, l'inici de l'expansió de Mercadona a Portugal.
  • En una primera fase, l'objectiu de la companyia és la instal·lació de 4 supermercats que obririen les portes el 2019.
  • La inversió inicial prevista en aquesta fase és de 25 milions d'euros i es preveu la creació de 200 llocs de treball.

El Comitè de Direcció de la companyia de supermercats Mercadona ha decidit, d’acord amb el que ha establert el Consell d'Administració, posar en marxa el seu pla d'internacionalització amb l'entrada al mercat portuguès. L'objectiu de la companyia és obrir les quatre primeres botigues el 2019 i iniciar amb aquesta fita el seu projecte d'expansió internacional.

Mercadona preveu invertir inicialment 25 milions d'euros i estima crear uns 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió. Per a això, la companyia té previst iniciar ja els contactes institucionals i els treballs en el terreny, així com el procés d'identificació dels llocs més idonis per fer les quatre primeres obertures a Portugal.

Mercadona ha traslladat a les autoritats portugueses la decisió d'establir el seu projecte empresarial en el mercat portuguès i les claus del model de creixement compartit que impulsa la companyia. “Portugal és una gran oportunitat per iniciar el creixement internacional de la companyia i un país del qual podem aprendre tant del consumidor com d'un sector altament competitiu com el de la distribució. La possibilitat de contribuir al progrés econòmic i social del país i a l'impuls del sector agroalimentari és un repte il·lusionador i una aspiració que tots els qui formem part del Projecte Mercadona sentim com un compromís”, ha manifestat el president de la companyia, Juan Roig.

L'elecció de Portugal per part de Mercadona per iniciar el seu pla internacional ha estat determinada pel fet de ser un mercat proper, de proximitat logística, que s’enquadra dins el creixement orgànic i natural de l'empresa.

El 2015 Mercadona va assolir una facturació de 20.831 milions d'euros. Actualment disposa de 1.587 supermercats i una plantilla de 76.000 empleats, tots amb contractes fixos, que s'esforcen cada dia “per oferir la màxima excel·lència en el servei”,d'acord amb els valors de l'empresa. Seguint el principi segons el qual “l'èxit, si és compartit, és millor”, la companyia va compartir amb els seus empleats 277 milions d'euros en concepte de prima per objectius.

Un projecte de valor compartit on "El Cap" és el client

Mercadona és una empresa de capital familiar, resultat d'un projecte compartit i sostenible que es construeix i creix dia a dia d’ençà de la seva fundació el 1977 dins del grup Cárnicas Roig. El 1981 Juan Roig assumeix la direcció la companyia que inicia la seva activitat com a empresa independent. Juan Roig, el president, i la seva dona i vicepresidenta de la companyia, Hortensia Herrero, són els principals accionistes amb més del 80% del capital.

Mercadona ha mantingut un creixement sostingut sobre la base d'un model de gestió propi orientat a "El Cap" (que és com la companyia anomena internament el client), amb un assortiment de màxima qualitat al preu més econòmic possible; amb el desenvolupament del talent dels seus empleats fomentant la passió per l'excel·lència en el servei, i en col·laboració permanent amb els seus proveïdors i l'entorn social.

La companyia reforça aquesta actitud responsable amb fets any rere any d’ençà del seu naixement, la qual cosa confirma que el seu compromís no només és estable, sinó que augmenta i es consolida per poder tornar a la societat part del que rep.