Entrada exterior botiga Mercadona

Mercadona continua sent l'empresa més responsable del sector de la distribució segons el monitor empresarial Merco

12 de gener de 2021
  • La companyia, que ocupa la segona posició al rànquing general del 2020, s'ha situat al podi del rànquing des que es va començar a fer el 2011.
  • El Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2020 de Merco ha comptat amb la valoració de més de 10.000 persones.

Mercadona es torna a situar com l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona en l’àmbit general, tal com mostren els resultats del Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2020 elaborat pel Monitor de Reputació Corporativa (Merco).

En l'elaboració de l'estudi han participat més de 10.000 persones de perfils diferents: experts en responsabilitat social empresarial, directius de grans empreses, analistes financers, periodistes, responsables de sindicats i associacions de consumidors, social media managers i ciutadans. Com a novetat, en aquesta edició de Merco s'ha avaluat la gestió de la pandèmia de la COVID-19 per part de les empreses que componen el rànquing.

Des que es va començar a publicar el 2011, Mercadona s'ha situat entre les tres empreses més ben valorades en l’àmbit global, fet que ha esdevingut un indicador de gran valor per a la gestió de la reputació corporativa de la companyia. Amb motiu de la 10a edició de Merco Responsabilitat i Govern Corporatiu, s'ha fet un rànquing extraordinari acumulat que reconeix les 20 empreses més responsables i en què Mercadona ocupa la primera posició.

Com és habitual, la valoració es fa en fases diferents: els directius empresarials són els que comencen responent el qüestionari perquè, després, els experts i els ciutadans valorin les empreses. Tota aquesta informació serveix per obtenir el rànquing provisional, que culmina en la versió final quan el personal tècnic de l'equip d'Anàlisi i Recerca fa l'avaluació final basant-se en mèrits de responsabilitat corporativa.

Mercadona agraeix aquests resultats i se’n sent molt orgullosa, ja que són un reconeixement de l'esforç que la companyia i les més de 90.000 persones que la componen fan cada dia per aconseguir l'objectiu de "ser una empresa que la gent vulgui que existeixi i se’n senti orgullosa".

Tanmateix, Mercadona també és plenament conscient que queda molt a millorar en àmbits com la digitalització i la gestió mediambiental. Per això, la companyia ja ha posat en marxa iniciatives per desenvolupar aquests compromisos a través de fets. N’és una prova l'Estratègia 6.25, una iniciativa sostenible impulsada per Mercadona amb el triple objectiu d'aconseguir el 2025 reduir el 25 % de plàstic, que tots els envasos de plàstic dels supermercats de la cadena siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic que produeix la companyia.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco)

Merco és un dels monitors principals de reputació corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina. Aquesta organització, que s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses des del 1999, no rep subvenció o patrocini, ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.

Logo EActiVat