Alvocats a la branca d'un arbre

Mercadona compra 6.700 tones d'alvocat a proveïdors de les províncies de Màlaga i Granada

28 de juny de 2018
  • La companyia ha incrementat en més d'un 17,5 % les seves compres en aquesta campanya, que va arrencar el desembre i va acabar a principis de maig.
  • L'alvocat, que subministra l'interproveïdor Frutas Montosa, s'ha comercialitzat en totes les botigues de la cadena a la Península i les Balears.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i la verdura de proximitat, ha impulsat que la cadena de supermercats hagi comprat en aquesta campanya més de 6.700 tones d'alvocat a productors de les províncies de Màlaga i Granada a través del seu interproveïdor Frutas Montosa, xifra que representa un 17,5 % més que en la campanya anterior.

Aquest increment és fruit de la compra de 4.400 tones d'alvocats per a granel i paquet de 4 unitats, a més de 2.300 tones d'alvocats per poder elaborar les terrines de guacamole i fer valer així la fruita de calibres menys comercials per a la venda directa en la distribució, però aptes per a la indústria.

En aquesta campanya, que va arrencar el mes de desembre (quan la fruita va arribar als nivells òptims de maduresa i sabor) i va acabar a principis del mes de maig, Mercadona ha comercialitzat alvocat procedent de Màlaga i Granada en tots els supermercats de la cadena a la Península i les Balears.

L'alvocat és un fruit molt versàtil que, pel seu sabor, permet infinitat de combinacions a l'hora d’introduir-lo en diferents tipus de receptes dolces, salades o picants. A més, té moltes propietats beneficioses per a l'organisme. Un dels beneficis més reconeguts és la regulació del colesterol gràcies a l'àcid oleic que té. A banda d'aigua, l'alvocat aporta proteïnes, carbohidrats, fibres, vitamines, minerals i una petita proporció de sucre natural. Actua com una bona fruita antioxidant, ja que és ric en vitamina C i vitamina A.

Les compres de Mercadona a proveïdors de la província de Màlaga van ascendir l'any passat a 738 milions d'euros, xifra que supera en un 38 % la de l'exercici anterior gràcies, en gran mesura, a la col·laboració amb interproveïdors i proveïdors especialistes per satisfer i sorprendre "El Cap" (com la companyia anomena internament els seus clients) amb un assortiment adaptat a les seves necessitats.