Representants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant el lliurament d’aliments

Mercadona amplia la seva xarxa social a València i comença a col·laborar amb la Fundació Ayuda Una Familia de la Canyada (Paterna)

21 de gener de 2021
  • Aquesta nova col·laboració se suma a les que ja manté amb altres centres de la província de València, com ara Casa Caridad, Buñuelos Sin Fronteras de Gandia, el Banc d'Aliments, l'alberg Sant Joan de Déu, Casal de la Pau i el Col·legi Parroquial Diocesà Santiago Apóstol.
  • La Fundació reparteix més de 1.000 àpats setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants.
  • El 2020 la companyia va donar més de 355 tones de productes de primera necessitat a les organitzacions i entitats benèfiques amb què col·labora a la província de València, un 70 % més que el 2019.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha començat a col·laborar amb el menjador social de la Fundació Ayuda Una Familia de la Canyada (Paterna, València). La companyia donarà diàriament productes de primera necessitat al centre, que reparteix més de 1.000 àpats setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants. Els treballadors del supermercat, ubicat a Sant Antoni de Benaixeve, seran els responsables de preparar els productes de primera necessitat a primera hora del matí per a lliurar-los a la Fundació.

El president de la Fundació Ayuda Una Familia, Conor Hannah, indica: "La Fundació es mostra orgullosa de comptar amb la col·laboració assídua d'una empresa com Mercadona, que és líder del sector de la distribució a tot Espanya, sobretot en aquests moments crucials de pandèmia sanitària, crisi econòmica urgent i amb moltes persones vulnerables sotmeses a fortes inclemències meteorològiques."

Miguel Sapiña, treballador de la botiga de Sant Antoni de Benaixeve de Mercadona i encarregat de preparar cada matí els productes que es donen, assenyala: “Agraeixo poder participar en aquesta iniciativa social, ja que des de la meva feina puc ajudar persones amb dificultats." D'altra banda, M. José Sisamón, directora de Relacions Externes de la província de Castelló i València nord de Mercadona, valora aquest acord com "una manera més de reforçar el compromís social de la companyia a la província de València, on amplia la xarxa d’associacions i entitats benèfiques amb què col·labora, com ara Casa Caridad, Buñuelos Sin Fronteras de Gandia, el Banc d'Aliments, l'alberg Sant Joan de Déu, Casal de la Pau i el Col·legi Parroquial Diocesà Santiago Apóstol. Gràcies a aquestes col·laboracions, el 2020 la companyia va reforçar les seves donacions a la zona i va donar més de 355 tones d'aliments, és a dir, un 70 % més que el 2019”.

Fundació Ayuda Una Familia

La Fundació, constituïda el 2017, va obrir la seva cuina a finals del 2020 per poder repartir menjar als més necessitats. Des de llavors, reparteix 1.000 àpats setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 290 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, el 2020 la companyia va donar a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 17.000 tones d'aliments -15.800 a Espanya i 1.200 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Pensant en la mobilitat sostenible de "El Cap" (client), l'empresa disposa ja de més de 1.290 places d'aparcament amb punts de recàrrega per a vehicles elèctrics ubicades als pàrquings de més de 500 botigues. Mercadona va començar a instal·lar punts de recàrrega per a vehicles elèctrics el 2017, amb la implantació del Nou Model de Botiga Eficient, i preveu seguir augmentant aquesta xifra al llarg del 2021.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Representants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant el lliurament d’alimentsRepresentants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant el lliurament d’aliments.

Logo EActiVat